Jedynie pięć filmów z projektu SDP przekroczyło próg 400 wyświetleń

Projekt kosztował 258 tys. zł

W jednym z wywiadów Jan Pospieszalski przyznał, że odmówił szczepienia przeciwko Covid-19

Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich zakończyło cykl wywiadów z dziennikarzami – twórcami kultury pt. „SDP Cafe-podaj dalej…”. Łącznie powstało 36 wideo. Jedynie pięć z nich zostało wyświetlonych na YouTube więcej niż 400 razy.

Wywiad z Janem Pospieszalskim, który zamykał serię, obejrzano 27 tys. razy, a rozmowę z Wojciechem Cejrowskim oglądano 39 tysięcy razy. Poza tym spotkania z Przemysławem Babiarzem, Dominiką Ćosić i pierwszy wywiad w ramach projektu z Anną Popek zebrały ponad tysiąc wyświetleń na YouTube. Pozostałe 31 wideorozmów zostało wyświetlonych łącznie około 4,5 tysiąca razy.

Kanał YouTube SDP istnieje od 2018 roku. Przypomnijmy, że na projekt „Dziennikarze – twórcy kultury” Stowarzyszenie otrzymało dotację z Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w wysokości 258 tys. zł. Była to druga pod względem wysokości kwota, jaką resort przyznał w ramach programu „Edukacja kulturalna”, który ma „wspierać zadania z zakresu edukacji kulturalnej”.

Krzysztof Skowroński, prezes SDP, był nieosiągalny i nie odpowiedział na nasze pytania, czy stowarzyszenie jest zadowolone z wyników oglądalności. Jolanta Hajdasz, wiceprezeska SDP, poprosiła o pytania mailem, ale te pozostały bez odpowiedzi.

Patronami medialnymi projektu były m.in. TV Republika, wPolityce.pl i „Do Rzeczy”, jednak wpisując w wyszukiwarkę Google frazę z nazwą patrona i SDP Cafe, można znaleźć tylko jeden artykuł informujący o starcie projektu (na Dorzeczy.pl). Nie znaleźliśmy również żadnych postów promujących wywiady na fanpage’ach należących do tych mediów. Warto też zwrócić uwagę, że kolejny patron – Kulturalni.pl to strona internetowa Domu Kultury w Piasecznie. Na niej również nie wyeksponowano informacji o projekcie SDP.