Naczelny i dziennikarze, którzy odeszli z „Dziennika Bałtyckiego”, stworzyli nowe medium

Mariusz Szmidka musiał opuścić fotel naczelnego "Dziennika Bałtyckiego" w 2021 roku. Teraz staje na czele "Zawsze Pomorze"

„Zawsze Pomorze” – taki tytuł będzie nosił nowy tygodnik województwa pomorskiego, którego częścią internetową będzie informacyjny portal zawszepomorze.pl. Start już jutro, 1 grudnia – dowiedział się „Press”. Szefem „Zawsze Pomorze” jest Mariusz Szmidka, były redaktor naczelny „Dziennika Bałtyckiego”, a w zespole jest kilkunastu dziennikarzy którzy rozstali się z „DB” na skutek przejęcia tytułu przez Orlen.

Wydawcą portalu i tygodnika jest Fundacja A1 Press. Dziennikarze dla Pomorza.

– Pojawienie się „Zawsze Pomorze” i zawszepomorze.pl wiąże się z potrzebą zwiększenia pluralizmu mediów regionalnych po przejęciu przez Orlen Grupy Polska Press wydawcy „Dziennika Bałtyckiego” i szeregu tygodników lokalnych na Pomorzu – informuje Mariusz Szmidka, naczelny nowego medium. – Naszym celem jest propagowanie i troska o utrzymanie wolności słowa, dojrzałej debaty publicznej oraz promowanie mądrych decyzji, działań i słów w przestrzeni społecznej. Chcemy integrować społeczność Pomorza, samorządy, pracodawców i organizacje pozarządowe.

Szmidka odszedł z „Dziennika Bałtyckiego” na fali wiosenno-letniej wymiany naczelnych we wszystkich (poza jednym) dziennikach regionalnych należących do PPG. Zastąpił go Artur Kiełbasiński z Radia Gdańsk. Od czasu objęcia przez niego stanowiska wypowiedzenia złożyło, odeszło za porozumieniem stron, bądź skorzystało z możliwości przejścia na emeryturę kilkunastu dziennikarzy. Niemal w komplecie zasilą oni nową redakcję.

Zastępcą red. naczelnego „Zawsze Pomorze” jest Bogdana Wachowska, sekretarzem redakcji Dariusz Szreter, a wydaniem internetowym kieruje Arkadiusz Kosiński. Ponadto z zespole znaleźli się: Dorota Abramowicz, Patrycja Cybulska, Małgorzata Gradkowska, Olek Knitter, Adam Mauks, Gabriela Pewińska, Piotr Piesik, Karol Uliczny, Jacek Wierciński i Ryszarda Wojciechowska. Fotoreporterem jest Karol Makurat, który wcześniej współpracował z „DB”. A dyrektorem artystycznym projektu jest Krzysztof Ignatowicz, który wcześniej pełnił podobną funkcję w Polska Press i Mediach Regionalnych.

Jak tłumaczy Szmidka, tygodnik „Zawsze Pomorze” będzie nawiązywał do „najlepszych wzorów regionalnych pism społeczno-kulturalnych”: – Będziemy mieli materiały publicystyczne, reagujące na wydarzenia bieżące, ale z pogłębieniem. Powracamy do tradycyjnego dziennikarstwa, którego podstawą jest rozmowa z ludźmi.

Tygodnik w objętości 32 stron i cenie 5,39 zł ukazywać się będzie w każdy piątek, począwszy od 3 grudnia 2021 r. Dostępny będzie w sieci kolportażu spółki Kolporter.