Kampania wizerunkowa serwisów lokalnych Wyborcza.pl w 33 miastach Polski

Działania prowadzone są w oparciu o sieci Facebooka i Google'a oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej w 33 miastach

Wyborcza.pl (Agora) promuje swoje serwisy lokalne hasłem odnoszącym się do każdego z 33 polskich miast, w których działają redakcje „Gazety Wyborczej”. Szeroka kampania wizerunkowa marki, obejmująca internet i nośniki reklamy zewnętrznej, ruszyła z początkiem listopada i potrwa do połowy grudnia.

„Mieszkam we Wrocławiu, żyję w Europie”, „Mieszkam w Łodzi, żyję w Europie”… – to hasła kampanii obejmującej działania promocyjne w internecie prowadzone w oparciu o sieci Facebooka i Google’a oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej w 33 miastach, w tym w 14 o dużej intensywności ruchu, dzięki umieszczeniu kreacji na środkach transportu miejskiego i na ekranach w warszawskim metrze.

„Rozwój silnej struktury redakcji regionalnych to jeden z filarów strategii »Gazety Wyborczej«. zakładającej inwestycje w jakościowe, niezależne i misyjne dziennikarstwo. »Wyborcza« ma już 33 redakcje w całej Polsce i jest największym medium w regionach niezależnym od władzy” – mówi Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego „Wyborczej” i szef redakcji lokalnych.

„Wiemy, że nasi odbiorcy na co dzień potrzebują informacji o tym, co się dzieje w ich okolicy i mieście, a jednocześnie zauważają, że one intensywnie się rozwijają – także dzięki Unii Europejskiej, z której funduszy i doświadczeń skorzystały nasze małe ojczyzny. Dlatego kampania »Wyborczej« wyraża prostą, choć ważną zależność – dla nas i dla naszych czytelników globalność i lokalność, a zarazem wartości europejskie i zainteresowanie najbliższym otoczeniem przenikają się oraz uzupełniają” – dodaje Chrzan.

Od października – po uruchomieniu strony Kalisz.wyborcza.pl – „Wyborcza” wydaje serwisy lokalne poświęcone już 33 miastom w Polsce. Redakcje Wyborcza.pl przygotowują dla swoich czytelników i czytelniczek informacje lokalne na temat danej miejscowości i okolic, a także regionu. Dzięki ich pracy również odbiorcy ogólnopolskiego wydania dziennika – na jego tradycyjnych i cyfrowych łamach – mogą przeczytać o tym, co dzieje się w różnych zakątkach kraju, poznać jego mieszkańców i aktualne sprawy.

Poza hasłami odnoszącymi się do danej miejscowości w reklamach umieszczono także logotyp serwisu oraz dopisek „niezależne dziennikarstwo lokalne”.

Za kreacje do kampanii oraz zakup mediów odpowiadał dział marketingu „Wyborczej”.

Redakcja „Wyborczej” będzie też dodatkowo eksponować treści lokalne na stronie głównej swojego serwisu – zarówno aktualności, jak i najciekawsze materiały archiwalne, a zespoły serwisów lokalnych poprowadzą kolejne akcje specjalne i cykle.

Częścią kampanii jest też autopromocja na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika oraz na licznych profilach redakcji w mediach społecznościowych, m.in. na Facebooku (profil „Wyborczej” i wszystkich serwisów lokalnych).

Działaniom wizerunkowym Wyborcza.pl towarzyszy oferta specjalna dla nowych czytelników i czytelniczek. Mogą oni wykupić podstawowy wariant subskrypcji treści Wyborcza.pl w promocyjnej cenie 4,90 zł za 4 tygodnie dostępu przez okres 12 tygodni (3 okresy rozliczeniowe).

Według wyników badania Mediapanel, w sierpniu br. sekcja Wyborcza.pl z informacjami regionalnymi i lokalnymi zanotowała 6,59 mln użytkowników i 22,77 proc. zasięgu.