Do tej pory nie było dyrektora ds. operacyjnych w Krajowym Instytucie Mediów. „Stanowisko zostało stworzone w odpowiedzi na dynamiczny rozwój Instytutu oraz rozszerzający się zakres jego działalności” – czytamy w komunikacie KIM.
Nowo utworzone stanowisko obejmie Michał Włodarczyk. Od 2010 r. był związany z Gemius Polska, gdzie w ostatnim czasie pełnił funkcję dyrektora zarządzającego, odpowiadając za zarządzanie polskim oddziałem Gemius, w tym za realizację celów strategicznych i biznesowych firmy oraz jej kompleksowy rozwój. Włodarczyk jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej, posiada certyfikat IAB DIMAQ Professional.
„Uznany na rynku ekspert”
– Bardzo się cieszymy, że Michał Włodarczyk dołącza do zespołu KIM, wzmacniając nasz szybko rozwijający się Instytut – mówi Mirosław Kalinowski, dyrektor zarządzający Krajowego Instytutu Mediów. – Michał jest uznanym na rynku ekspertem, znającym doskonale realia badań mediów. Jego kompetencje świetnie wpisują się w naszą prorynkową strategię.
Jako dyrektor ds. operacyjnych Włodarczyk będzie odpowiadał za koordynację współpracy pomiędzy departamentami Instytutu, rozwój jego struktur oraz inicjowanie działań mających na celu maksymalizację realizacji planów i postępów prac nad prowadzonymi przez KIM projektami badawczymi. Do jego zadań będzie należało także utrzymywanie relacji z interesariuszami rynku mediów oraz organizacjami branżowymi.
Krajowy Instytut Mediów zatrudnia ponad 40 osób
Krajowy Instytut Mediów powstał w styczniu 2021 r. decyzją szefa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Działa w ramach programu Telemetria Polska, który skupia się na stworzeniu nowego, jednoźródłowego badania mediów. Jego celem ma być integracja rynku poprzez budowanie „partnerskich i merytorycznych relacji między rynkiem a regulatorem”. Ma łączyć kompetencje instytutu badawczego oraz ośrodka analitycznego. Projekt będzie realizowany na losowej próbie ponad 30 tys. gospodarstw domowych, ma w nim wziąć udział 60 tys. respondentów. Równolegle powstanie hybrydowy, telemetryczny panel z 3 tys. panelistów oraz 10 tys. panel trendów. Badanie będzie miało charakter ciągły. Jego efektem ma być kompleksowe zaprezentowanie obrazu konsumpcji mediów w Polsce (radia, telewizji, internetu).
Jak wynika z projektu przyszłorocznej ustawy budżetowej, Krajowy Instytut Mediów w 2022 r. ma uzyskać 33,5 mln zł przychodów. Działalność instytutu ma wynieść 32,9 mln zł, z czego 20,3 mln zł przeznaczone zostanie na usługi obce, a 8,3 mln zł na wynagrodzenia.
Krajowy Instytut Mediów zatrudnia obecnie ponad 40 pracowników i współpracowników.