Dlaczego widzowie TVP nie zobaczą spotu marki Yes

TVP odpowiada

Telewizja Polska zajęła enigmatyczne stanowisko ws. spotu marki biżuterii Yes. Widzowie nie zobaczą tej reklamy.

Kampania pt. „Jestem kobietą” autorstwa agencji 180heartbeats + Jung v Matt mówi o różnorodności, odwadze i niezależności kobiet. Bohaterkami są silne i wyjątkowe kobiety: bizneswoman, mama trójki dzieci Aleksandra Żebrowska; wioślarka i wicemistrzyni olimpijska Katarzyna Zillmann i jej dziewczyna Julia Walczak; Aleksandra Wiederek-Barańska, która od ponad pięciu lat zachęca do badań i profilaktyki nowotworów piersi; Christina Flagmeier, która została modelką w wieku 74 lat, a także Bogna Golec – modelka plus size.

Z kolei w spocie sponsorskim „Jestem kobietą, bo się nią czuję” wystąpiła Neo Mosa, osoba o płynnej płci, która będzie twarzą marki w marcu.

Jako pierwsi napisaliśmy, że TVP jako jedyna stacja odmówiła emisji spotów Yes, tłumacząc, że godzi to we wrażliwość jej odbiorców.

W czwartek TVP przesłała nam swoje stanowisko w tej sprawie.

„Telewizja Polska otrzymała zestaw spotów reklamowych marki Yes z prośbą o wstępną kolaudację. Zgodnie z powszechnie stosowaną praktyką na rynku, TVP przekazało swoją opinię. Sugestie te wynikały z troski o odczucia widzów, którzy wielokrotnie wyrażali swoje opinie na temat treści filmów reklamowych w kierowanych do spółki skargach. Kampania nie została przez markę Yes zlecona, przez co nie miała miejsca odmowa emisji spotów przez Telewizję Polską” – czytamy w odpowiedzi z biura prasowego telewizji publicznej.

„TVP zażądała usunięcia ujęć z parą nieheteronormatywną, a także nagości (kobieta karmiąca piersią oraz kobieta po mastektomii – przyp. red.). Z tym że te tak zwane nagości TVP mogła ewentualnie tolerować po godz. 20, jednak pary nieheteronormatywnej – o żadnej porze – opowiadał „Press” Marcin Gaworski, chief executive officer & partner 180heartbeats + JvM.