Zbierając materiały do filmu dziennikarze Outriders pracowali w siedmiu krajach, m.in. Libanie, Niemczech i Litwie. – Naszym nadrzędnym celem było pokazanie, że ludzie na polsko-białoruskiej granicy nie biorą się znikąd. Zdecydowaliśmy się pojechać do tych krajów, żeby udowodnić, że to nie jest jeden szlak. Chcieliśmy pokazać cały ten mechanizm – mówi „Pressowi” reporterka Karolina Baca-Pogorzelska z Outriders. I dodaje: – W tym projekcie chodzi też o oczywiście o jego jak najszerszy zasięg. Włożyliśmy w ten film dużo pracy i serca. Po to tłumaczymy go na kilka języków (rosyjski, polski, arabski, od dziś też angielski, a nie jest wykluczony hiszpański), żeby dotrzeć do jak największego grona odbiorców.
Partnerem filmu „#WizaDonikąd” jest Gazeta.pl, która była odpowiedzialna m.in. za promowanie go na swojej stronie głównej.
– Dzielimy się tym materiałem z każdym, kto go chce udostępnić, bo jest on w domenie publicznej. Oczekujemy tylko podania autora – podkreśla Baca-Pogorzelska.
Outriders to serwis poświęcony sprawom międzynarodowym. Funkcjonuje jako spółka not for profit. W 2017 roku zespół serwisu otrzymał Grand Press Digital za innowacyjne podejście w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w pracy dziennikarskiej.