Polskie Radio Kierowców to całodobowa rozgłośnia dla kierowców, której program dostępny jest poprzez aplikację w technologii DAB + oraz w internecie. Porusza tematy z zakresu bezpieczeństwa, pierwszej pomocy, stylu i kultury jazdy. W swojej ofercie poświęca wiele uwagi kierowcom zawodowym w tym kierowcom ciężarówek, którzy podróżują po Europie. To nie tylko informacje o zmianach w prawie transportowym, ostrzeżenia z głównych europejskich tras i granic, ale także porady, ciekawostki i rozrywka.
Publiczny nadawca podkreśla, że uruchamiając cyfrowy kanał (ruszył on 16 października 2020 r.) nawiązał do 46-letniej tradycji audycji Radia Kierowców, realizowanej w Jedynce. – Polskie Radio Kierowców jest ciekawą inicjatywą, ale mam wrażenie że trochę niedzisiejszą – komentuje dla Wirtualnemedia.pl medioznawca Maciej Myśliwiec.
– W czasach, kiedy każdą informację możemy sprawdzić w internecie, kiedy normalne stacje radiowe, czyli te muzyczno-informacyjne mają sekcje z informacjami z dróg, tego typu inicjatywa nie niesie żadnej dodatkowej wartości dla kierowcy. Jak dodamy do tego CB Radio, które jest bardziej skupione na informacji lokalnej od innych kierowców – nie widać znacznego wyróżnika – dodaje.
Premier dziękuje za „wspaniałe działania”
Świętując swoje pierwsze urodziny, Polskie Radio Kierowców zorganizowało w sobotę Gokartowy Puchar Polskiego Radia Kierowców. W turnieju uczestniczyli słuchacze wyłonieni w konkursie antenowym. Zawodnicy wzięli udział w wieloetapowych zmaganiach na torze, od przejazdów technicznych po jazdę na czas i pokonywanie odcinków specjalnych, takich jak tunel i most. Każdy z uczestników zmagań kartingowych po odpowiednim przeszkoleniu z zasad bezpieczeństwa otrzymał licencję zawodnika.
#NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dab-polskie-radio-jak-odbierac-moc-nadajnikow-tomasz-berezowski ##
Punktem kulminacyjnym obchodów była jednak część oficjalna z udziałem premiera Mateusza Morawieckiego, prezes Polskiego Radia Agnieszki Kamińskiej, a także urzędników – m.in. członkini Rady Mediów Narodowych, posłanki Joanny Lichockiej oraz głównego inspektora transportu drogowego, Alvina Gajadhura.
– W centrum działań rządu jest człowiek, a także jego bezpieczeństwo, dlatego serdecznie dziękuję Polskiemu Radiu Kierowców, które obchodzi dziś swoje pierwsze urodziny, za wspaniałe działania edukacyjne. Jestem wdzięczny za przedsięwzięcia pokazujące, jak ważne jest bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Cieszę się, że polscy kierowcy jeżdżą coraz bardziej kulturalnie i coraz bezpieczniej – mówił premier.
– Polskie Radio Kierowców to najmłodsza, ale niezwykle ważna antena Polskiego Radia. Oferuje nie tylko serwisy drogowe, aktualizowane co 15 minut, ale również udziela porad i edukuje użytkowników dróg w zakresie bezpieczeństwa. Utrzymuje również stały kontakt ze swoimi słuchaczami, którzy chętnie korzystają z aplikacji anteny, informując innych kierowców o utrudnieniach na drogach – komentowała z kolei prezes Kamińska.
„Zawsze po stronie słuchaczy”
Edyta Poźniak, dyrektor i redaktor naczelna Polskiego Radia Kierowców, przekonywała: – Jesteśmy z naszymi słuchaczami już 365 dni. Zawsze powtarzamy, że naprawdę siadamy po ich prawej stronie, na fotelu pasażera. Informujemy, ostrzegamy, edukujemy i staramy się zwracać uwagę na bezpieczeństwo.
We współpracy z Instytutem Transportu Samochodowego, Policją i Wojskami Obrony Terytorialnej zorganizowane zostało również miasteczko bezpieczeństwa. Uczestnicy wydarzenia mogli sprawdzić swoje reakcje w symulatorze dachowania oraz zderzeń. Instytut Transportu Drogowego, Wojska Obrony Terytorialnej oraz Policja zaprezentowały również sprzęt, jaki jest wykorzystywany w pracy tych służb. Całodniowa akcja relacjonowana była na antenach Polskiego Radia.
Polskie Radio Kierowców to pierwszy w Polsce całodobowy, interaktywny kanał przygotowany dla kierowców, rowerzystów, motocyklistów czy użytkowników innych pojazdów. Serwisy informacyjne nadawane są co godzinę w języku polskim, angielskim, niemieckim i ukraińskim, podawane są także informacje drogowe i pogodowe.
Szefową projektu Polskie Radio Kierowców została Edyta Poźniak, a wydawcą nowej anteny Mariusz Dąbrowski, który od lat jest związany z „Radiem Kierowców” w Programie 1 Polskiego Radia.
W ub.r. Polskie Radio osiągnęło wzrost przychodów o 9,45 proc. do 346,99 mln zł. Wpływy marketingowe skurczyły się o 33 proc., za to środki z abonamentu rtv i rekompensaty wzrosły o 27 proc., stanowiąc już 80,5 proc. budżetu nadawcy. Natomiast koszty zwiększyły się o 0,4 proc. do 326,6 mln zł.