Agencja Gazeta zmienia nazwę na Agencja Wyborcza.pl

Agencja Gazeta – serwis fotograficzny „Gazety Wyborczej” (Agora) – od 1 grudnia oficjalnie zmieni nazwę i logo, stając się Agencją Wyborcza.pl.

1 grudnia oficjalnie zmienią się nazwa oraz identyfikacja wizualna agencji fotograficznej „Gazety Wyborczej” – obecną nazwę Agencja Gazeta zastąpi Agencja Wyborcza.pl. Zmiany te są już widoczne od piątku 15 października – nowa nazwa pojawiła się w opisach zdjęć na łamach papierowego wydania „Wyborczej”, na Wyborcza.pl oraz na stronie Agencji.

Agencja Gazeta powstała w 1994 roku z inicjatywy działu Foto „Gazety Wyborczej”. Obecnie reprezentuje kilkudziesięciu fotoreporterów, zdobywców prestiżowych nagród w konkursach m.in. World Press Photo, Grand Press Photo, BZ WBK Press Foto i Konkursie Polskiej Fotografii Prasowej. Zdjęcia fotoreporterek i fotoreporterów „Wyborczej” ilustrują aktualne wydarzenia w Polsce i na świecie w papierowych wydaniach gazet i magazynów, zasilają serwisy informacyjne Wyborcza.pl, Gazeta.pl i innych marek Agory, a także wielu newsowych mediów, w tym największej światowej agencji fotograficznej Reuters.

Fotoreporterzy „Wyborczej” dokumentowali wojny, przewroty i rewolucje

„Fotografia jest ważną częścią »Wyborczej« od jej pierwszych numerów wydanych w maju 1989 r. Kiedyś najważniejsze było dla nas wydanie papierowe dziennika, dziś priorytetem jest serwis cyfrowy Wyborcza.pl. Nie byłoby obecnego sukcesu subskrypcyjnego »Wyborczej« bez jakościowej fotografii prasowej. Dlatego nowa nazwa agencji, powielana przy tysiącach publikowanych codziennie zdjęć, ma podkreślać związek znakomitych fotografii z marką »Wyborczej« oraz jej serwisem internetowym – komentuje zmiany cytowany w komunikacie Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

Przez ostanie trzy dekady fotoreporterzy „Wyborczej” dokumentowali zmiany w Polsce, Rumunii, Rosji, Czechach, na Węgrzech i w RPA, konflikty zbrojne, przewroty i rewolucje, m.in. na Ukrainie, w Jugosławii, Iraku, Afganistanie, w Kongo i Rwandzie. Na zdjęciach uwieczniali wizyty największych mężów stanu, pielgrzymki papieskie, portretowali wybitnych twórców kultury i sztuki. Jak podkreśla Agora, od zawsze są blisko ludzi, wszędzie tam, gdzie dzieją się najważniejsze dla czytelników „Gazety Wyborczej” wydarzenia – na granicy polsko-białoruskiej, na demonstracjach, w Sejmie, na stadionach i imprezach kulturalnych. Agencja Wyborcza.pl realizuje również zamówienia dla mediów zagranicznych oraz przygotowuje profesjonalne sesje fotograficzne dla magazynów kolorowych.

„Praca naszego zespołu zmienia się cały czas: tworzymy coraz więcej materiałów multimedialnych i galerii, fotoreporterzy »Wyborczej« realizują autorskie projekty w ramach współpracy z mediami europejskimi. Od blisko 30 lat zapewniamy naszym czytelnikom i partnerom: jakość, szybkość oraz wiarygodność” – opowiada o pracy swojego zespołu Beata Łyżwa-Sokół, szefowa działu Foto „Gazety Wyborczej” i Agencji Wyborcza.pl.

Jak wynika z danych PBC, średnie rozpowszechnianie ogółem „Gazety Wyborczej” wyniosło w sierpniu 53 190 egz. (spadek o 18,34 proc. w porównaniu do sierpnia 2020 roku). W lipcu serwis Wyborcza.pl miał 7,84 mln odwiedzających (27,12 proc. zasięgu).