Ze skonsolidowanego sprawozdania finansowego zamieszczonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody grupy względem 2019 roku spadły o 9,8 proc. Wpływy związane z reklamami wyniosły łącznie 1,46 mld zł i były o 12,1 proc. niższe niż rok wcześniej. Z reklam grupa uzyskała 1,29 mld zł przychodów (spadek o 11,8 proc.), a ze sponsoringu – 172 mln zł (spadek o 14,1 proc.). Z kolei przychody abonamentowe, czyli od operatorów płatnej telewizji i z subskrypcji VoD, wzrosły o 12,4 proc., do 286 mln zł.
Grupa poniosła 1,36 mld zł kosztów działalności operacyjnej. Były one o 5,7 proc. niższe niż w 2019 roku. Najwięcej, bo 500 mln zł (spadek o 15,7 proc.), przeznaczono na amortyzację i utratę wartości kapitalizowanych kosztów produkcji własnej, koprodukcji i koprodukcji filmowej. Nakłady na amortyzację i utratę wartości zakupionych licencji programowych wyniosły 140,3 mln zł (wzrost o 5,5 proc.). Wynagrodzenia i świadczenia dla pracowników pochłonęły 221,7 mln zł (wzrost o 1,2 proc.). Wydatki na marketing i badania urosły o 18,2 proc., do 99,8 mln zł.
Przychody od Grupy Discovery (głównie ze sprzedaży praw programowych i z tytułu świadczenia usług wsparcia, technicznych i marketingowych) wyniosły 76,2 mln zł (spadek o 29,6 proc.), od jednostek powiązanych z Discovery – 30,7 mln zł (wzrost o 2,2 proc.). Wpływy od Canal+ (głównie przychody abonamentowe i ze sprzedaży praw programowych oraz z tytułu usług technicznych i marketingowych) to 42,6 mln zł (wzrost o 7,2 proc.).
Zysk netto grupy kapitałowej spadł o 9,9 proc., z 540,6 mln zł do 487 mln zł.
Sama spółka TVN SA w 2020 roku miała 1,6 mld zł przychodów (spadek o 8 proc.) i 303 mln zł zysku netto (wzrost o 5,8 proc.). W całości zostanie on przeznaczony na kapitał rezerwowy.
Z kolei spółka Stavka (nadawca naziemnego TTV) uzyskała 99,9 mln zł przychodów (spadek o 7 proc.), a zysk netto zmniejszyła o 40,3 proc., do 26 mln zł.
Zatrudnienie w grupie kapitałowej TVN wzrosło z 1625 do 1639 pracowników, a w TVN – z 1305 do 1348.