Menadżerka projektów medialnych i edukacyjnych Fundacji Gazety Wyborczej, współtwórczyni Szkoły Redaktorów „Gazety Wyborczej” (Agora) Daniela Werbeniec – jako pierwsza i jedyna osoba z Polski – znalazła się w gronie zwycięzców tegorocznej edycji nagrody „30 Under 30” organizowanej przez International News Media Association (INMA).
Plebiscyt wskazuje 30 młodych profesjonalistów z całego świata uznanych za wschodzące gwiazdy mediów informacyjnych w 2021 roku. Nagroda „30 Under 30” jest częścią projektu Young Professionals Initiative stworzonego przez INMA – światową organizację zrzeszającą firmy z branży mediów. Ma on na celu zwrócenie uwagi na 30 osób poniżej 30 roku życia, które na wczesnym etapie swojej kariery posiadają osiągnięcia zawodowe, zajmują wysokie stanowiska w mediach, wykazują się dużą wiedzą o innowacjach, potrafią wpływać na otaczającą ich rzeczywistość i ją kreować oraz posiadają umiejętności zarządcze w zakresie reklamy, analizy biznesowej, treści czy produktów. Są to przedstawiciele zróżnicowanych rynków, do których media informacyjne docierają – różnych ras, kolorów skóry, płci czy wyznań.
Spośród 133 zgłoszeń do drugiej edycji nagrody „30 Under 30” członkowie komitetu inicjatywy Young Professionals wybrali sześciu zwycięzców w każdej z pięciu kategorii: Reklama (Advertising), Publiczność (Audience), Treść (Content), Przywództwo (Leadership) oraz Produkt (Product). Są to obywatele 20 krajów, m.in. Szwecji, Indonezji, Stanów Zjednoczonych, Nowej Zelandii, Hondurasu, Wielkiej Brytanii czy Kenii.
Werbeniec nagrodzona jako jedyna osoba z Polski
Pierwszą i jedyną przedstawicielką Polski, która została wyróżniona nagrodą, jest Daniela Werbeniec – menadżerka projektów medialnych i edukacyjnych w „Gazecie Wyborczej” oraz Fundacji Gazety Wyborczej. Znalazła się ona w gronie zwycięzców w kategorii Przywództwo (Leadership).
Werbeniec jest współtwórczynią Szkoły Redaktorów „Gazety Wyborczej”, którego ideą jest przekazywanie wiedzy i rozwijanie kompetencji redaktorów, dzięki kontaktowi z najlepszymi specjalistami, nie tylko z grona „Wyborczej”, a także przygotowanie ich do wyzwań, jakie stawiają dziennikarstwu dzisiejszy świat i przemiany we współczesnych mediach. Pracowała również przy wdrażaniu Programu Dziennikarstwa Śledczego – pierwszego w kraju i Europie Środkowo-Wschodniej programu grantów finansowych oraz wsparcia prawnego dla dziennikarzy śledczych, którego pomysłodawcą jest Fundacja Gazety Wyborczej.
Daniela Werbeniec jest również stypendystką międzynarodowej organizacji Humanity in Action – programu skierowanego do profesjonalistów i działaczy interesu publicznego, którzy chcą uczynić otaczającą ich rzeczywistość bardziej inkluzywną oraz różnorodną.
Według badania Mediapanel w sierpniu br. Wyborcza.pl zanotowała 8,26 mln użytkowników i 24,87 proc. zasięgu, a Wyborcza.biz – 1,79 mln użytkowników i 5,38 proc. zasięgu.
Na koniec czerwca br. z subskrypcji „GW” korzystało 258,2 tys. użytkowników, o 6,1 proc. więcej niż rok wcześniej, a kwartalne wpływy z usługi zwiększyły się o 22,5 proc.
Z kolei średnie rozpowszechnianie ogółem „Gazety Wyborczej” w czerwcu br. wyniosło 54 532 egz., o 18,31 proc. mniej niż rok wcześniej (dane PBC).