Interaktywny projekt Polska Press ma pomóc uzależnionej młodzieży

Polska Press Grupa przygotowała drugą edycję swojej interaktywnej, profilaktycznej serii „Otwórz się na pomoc”. Tym razem organizatorzy skupiają się na uzależnieniu od alkoholu wśród dzieci i młodzieży. Pierwsza edycja projektu poświęcona była uzależnieniu od cyfrowego świata.

W projekcie Polska Press zadaniem widzów jest pokierowanie losami Bartka – 18-latka, który musi zmierzyć się z rozwijającym się problemem alkoholowym. Bohater filmu niedawno osiągnął pełnoletniość i – wspólnie ze swoją dziewczyną Anią oraz kolegą Krisem – wpadają w wir suto zakrapianych imprez. Rozwojowi choroby alkoholowej Bartka przygląda się Konrad, jego najlepszy przyjaciel od dzieciństwa.

O losach bohatera decyduje użytkownik

Formuła projektu jest interaktywna, dzięki czemu użytkownicy zdecydują o tym, jak potoczy się historia Bartka. – To czy główny bohater projektu powie alkoholowi „nie” zależy tylko od widzów i podjętych w ramach projektu decyzji, a tych w filmie jest naprawę sporo – wyjaśnia Karol Gruszka, manager treści interaktywnych w Polska Press Grupie. Scenariusz interaktywnego filmu oraz dodatek prasowy zostały opracowane we współpracy z psycholog dziecięcą i terapeutką Mają Pisarek.

Autorka scenariusza podkreśla, że możliwość decydowania o losach bohatera zdecydowanie uatrakcyjnia prowadzenie lekcji i daje możliwość rozpoznania różnych możliwości i konsekwencji związanych z piciem.

– Z doświadczenia wiem, że gminy nie zawsze dysponują możliwością zorganizowania warsztatów profilaktycznych w tym temacie, a młodzi ludzie nie są skłonni słuchać już prelekcji na tematy profilaktyczne. Doświadczenia dorosłych osób pijących są zbyt odległe i abstrakcyjne dla młodzieży. Stąd pomysł na projekt, w którym główne role odgrywają rówieśnicy – mówi Maja Pisarek, psychotraumatolog z Poradni Zdrowia Psychicznego Okay Psycholodzy i Terapeuci.

Dystrybucja projektu w szkołach

Podobnie jak w pierwszej edycji, tak i teraz umieszczona została w interaktywnym projekcie sekcja z prawdziwymi historiami, w której można posłuchać, przedstawionych przez aktorów, opowieści rodziców nastolatków uzależnionych od alkoholu.

Projekt „Otwórz się na pomoc” skierowany jest do zarówno do młodzieży, jak i dorosłych. Z tego względu wydawca zdecydował się na połączenie działań print i online. – Ze względu na zróżnicowaną grupę docelową i potrzebę rynku, zdecydowaliśmy się na różne formy przekazu. Dodatek prasowy ma dotrzeć do starszej grupy docelowej offline, a interaktywny film – do młodzieży online – informuje Justyna Hernas, dyrektor działu wsparcia sprzedaży Polska Press Grupy.

Dystrybucja interaktywnej części projektu odbywa się m.in. w szkołach, których gminy zdecydowały się przystąpić do akcji.

Pierwsza edycja „Otwórz się na pomoc” poświęcona uzależnieniu od komputera i internetu według danych Polska Press Grupy dotarła do ponad 50 tysięcy uczniów szkół podstawowych klas 6-8. Łącznie, do dwóch edycji interaktywnego projektu „Otwórz się na pomoc” od marca bieżącego roku dołączyło się już łącznie 300 gmin i instytucji w całej Polsce.

Polska Press wydaje 20 dzienników regionalnych W portfolio prasowym Polska Press Grupy jest ponad 20 dzienników regionalnych („Dziennik Bałtycki”, „Dziennik Łódzki”, „Dziennik Zachodni”, „Gazeta Krakowska”, Głos Wielkopolski”, „Kurier Lubelski”, „Polska Metropolia Warszawska”, „Express Ilustrowany”, „Gazeta Krakowska”, „Dziennik Polski”, „Gazeta Lubuska”, „Gazeta Pomorska”, „Kurier Poranny”, „Gazeta Współczesna”, „Nowa Trybuna Opolska”, „Echo Dnia”, „Gazeta Codzienna Nowiny”, „Głos Dziennik Pomorza”, „Express Bydgoski” i „Nowości Toruńskie”), a także prawie 150 tygodników lokalnych (m.in. „Nasza Historia”, „Moto Salon”, „Moto Salon Classic”, „Strefa Biznesu”, „Strefa Agro”) oraz bezpłatna gazeta „Naszemiasto.pl”. Firma wydaje też ok. 500 serwisów internetowych, głównie Naszemiasto.pl i portale poszczególnych tytułów prasowych.

W drugim kwartale br. Polska Press zapewniło grupie PKN Orlen 98 mln zł przychodów i 5 mln zł straty netto. Państwowy koncern aktywa wydawnictwa wycenił na 200 mln zł netto.