Założyciele opisują TrueStory jako hub informacyjno-rozrywkowy, połączenie Vice’a i Buzzfeeda. W serwisie będą publikowane treści pogłębione, analizy, autorzy nie będą się skupiać na newsach. Chcą opowiadać o i pisać do pokolenia dzisiejszych 20- i 30-latków, czyli osób dojrzewających na przełomie wieków.
– Będziemy rozbudowywać siatkę autorów zewnętrznych, jak i redakcję. Teksty pozostaną bazą, ale będziemy odważnie korzystali z innych form komunikacji, które w największym stopniu trafiają w gusta naszego pokolenia, czyli memy, stories, a w perspektywie również wideo i podcasty – mówi Maciej Deja, jeden ze współzałożycieli TrueStory.
Założyciele TrueStory są otwarci na współpracę z czytelnikami, którym dają możliwość tworzenia treści do serwisu.
Maciej Deja i Jan Rojewski zrezygnowali ze stałej pracy w mediach, żeby stworzyć własny serwis. Deja w ostatnim czasie pracował w Salonie 24. Wcześniej pracował w Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska), Wirtualnej Polsce jako wydawca strony głównej oraz w Agencji Informacyjnej Polska Press. Z kolei Rojewski przez ostatni rok pracował w Wirtualnej Polsce, a od pięciu lat był stałym współpracownikiem tygodnika „Polityka”.