Sąd rozpatrzy odwołanie Agory ws. Eurozetu w przyspieszonym trybie

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przychylił się do wniosku Agory o rozpatrzenie w przyspieszonym trybie odwołania od decyzji UOKiK zakazującej przejęcia Eurozetu.

Na początku stycznia br. prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakazał przejęcia spółki Eurozet przez giełdową Agorę. Według Urzędu, w wyniku koncentracji powstałaby silna grupa radiowa, mogąca ograniczać konkurencję na rynku reklamy radiowej oraz rozpowszechniania programów radiowych. Transakcja mogła prowadzić do powstania duopolu i marginalizacji pozostałych grup i stacji radiowych; powstałyby dwie wiodące grupy radiowe – Eurozet i RMF FM, które posiadałyby łącznie ok. 70-proc. udział w rynku.

W lutym Agora złożyła odwołanie od decyzji prezesa UOKiK, zaskarżając ją w całości. W maju UOKiK przekazał odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

– 27 maja złożyliśmy wniosek o rozpatrzenie odwołania od decyzji w trybie przyspieszonym poza kolejnością wpływu spraw do właściwego sądu – mówiła w piątek Anna Kryńska-Godlewska z zarządu Agory. – Faktycznie, 2 czerwca sąd przychylił się do wniosku, co oznacza, że nasza sprawa zostanie rozpatrzona w trybie przyspieszonym. Jednak do dziś nie został wyznaczony termin pierwszej rozprawy – dodała. Zmiany w strukturze głównego udziałowca Eurozetu. „KRRiT została poinformowana”

Pion radiowy Agory ze wzrostem przychodów

Na początku 2019 roku Eurozet został przejęty od Czech Media Invest przez Agorę i czeską spółkę SFS Ventures.

Jesienią 2019 roku Agora poinformowała, że zamierza wykonać opcję kupna pozostałych 60 proc. udziałów Eurozetu i złożyła do UOKiK wniosek o zgodę na transakcję. Urząd przeprowadził dwuetapowe postępowanie, obejmujące analizę rynków działania obu firm.

W drugim kwartale br. Agora osiągnęła 201,8 mln zł skonsolidowanych przychodów sprzedażowych i 9,9 mln zł straty netto. Wzrosły przychody z reklam, kin Helios oraz sprzedaży „Wyborczej” i książek. Pion radiowy zanotował 54-proc. wzrost przychodów, do 23 mln zł. Wynik EBITDA segmentu to 2,9 mln zł wobec 0,8 mln zł przed rokiem.