Burda zamyka dwutygodnik „Gala”

Burda Media Polska zrezygnowała z licencji Gruner und Jahr na wydawanie dwutygodnika people „Gala” i jednocześnie kupiła od wydawnictwa magazyn „Focus”.

Ostatni numer „Gali” ukaże się 23 sierpnia. Razem z dwutygodnikiem znikną z rynku jego wydania specjalne: „Gala Men”, „Gala Beauty”, „Gala Ślub” i „Gala Kids”. Spółka zapowiada w komunikacie, że będzie kontynuowała projekty partnerskie: „Itaka & Gala” oraz „Gala Beauty Stars”. Tytuł ukazuje się w Polsce od 2001 roku, na licencji Gruner und Jahr spółka wydawała go od 2013 roku.

– Uzgodniliśmy wspólnie z G+J, że nie będziemy podawać informacji o powodach zakończenia umowy – odpowiada Tomasz Jaros z biura prasowego Burdy na pytanie, czy zamknięcie pisma jest związane z postępowaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie przejęcia Edipresse Polska. O tym, że jest to prawdopodobne, mówi też Ewa Redel-Bydłowska, była członkini zarządu Edipresse Polska. – Bardzo możliwe, że jest to reakcja na pytanie UOKiK badającego udziały w rynku lub ruch wyprzedzający, by spełnić warunki – stwierdza.

By sfinalizować transakcję, spółki czekają na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Postępowanie w tej sprawie weszło w lipcu w drugi etap.

Burda wydawała na licencji G+J od 2013 roku miesięcznik popularnonaukowy „Focus”, którego teraz została właścicielem. Transakcja obejmuje także serwis Focus.pl.

W portfolio Burdy znajdują się m.in. magazyny „Glamour”, „National Geographic”, „Elle”, „Claudia”. Średnia sprzedaż „Gali” w kwietniu 2021 roku wyniosła 23 533 egz. (Dane: Polskie Badania Czytelnictwa).