Rybnicki zespół Wyborcza.pl tworzą Adrian Karpeta (do niedawna redaktor naczelny tygodnika „Nowiny” i serwisu Nowiny.pl) oraz Arkadiusz Biernat, który od lat pisał o Rybniku i okolicach pracując w wydawanym przez Polska Press Grupę „Dzienniku Zachodnim” – ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Dziennikarze wspierani będą przez redakcję „Gazety Wyborczej Katowice”.
Rybnik stosunkowo często gości na łamach katowickiej „Gazety Wyborczej” i w serwisie Katowice.wyborcza.pl. – To istotny, prężnie rozwijający się ośrodek gospodarczy, kulturalny i turystyczny. Województwo śląskie to jeden z najważniejszych rynków regionalnych „Wyborczej”. Mamy silne redakcje w Katowicach i Częstochowie, a także serwisy w Bielsko-Białej, Gliwicach i Sosnowcu. Ale dużych, ciekawych miast jest tam więcej, stąd decyzja o uruchomieniu Rybnik.wyborcza.pl – komentuje wicenaczelny „GW”, Mikołaj Chrzan.
– Jestem przekonany, że nowa redakcja podejmie bardzo dużo ciekawych tematów ważnych dla lokalnej społeczności, ale i takich, które będą ciekawe dla czytelników w całej Polsce – dodaje.
31. lokalny serwis „Gazety Wyborczej”
Będzie to już 31. lokalny serwis „Gazety Wyborczej”. W tym roku wystartowały już strony poświęcone Zakopanemu, Wałbrzychowi i Koszalinowi.
Nowy serwis ruszy w środę o godz. 7 rano. Tego dnia pojawią się informacje o najważniejszych wydarzeniach z życia miasta, a także o jego największych problemach, np. o zanieczyszczeniu powietrza, i o największych wyzwaniach – jak transformacja energetyczna. Rybnicka redakcja funkcjonuje w strukturach katowickiego oddziału „Gazety Wyborczej”, którego szefem jest Dariusz Kortko. To już czwarte miasto na terenie aglomeracji śląskiej, gdzie działać będzie lokalny serwis informacyjny Wyborcza.pl – po Bielsku-Białej, Sosnowcu i Gliwicach.
Inauguracji serwisu Rybnik.wyborcza.pl towarzyszy akcja promocyjna pod hasłem „Tydzień rybnicki”, obejmująca cykl publikacji w „Gazecie Wyborczej” i na Wyborcza.pl, przybliżających Rybnik czytelnikom z całej Polski. Artykuły ukazywać się będą od 28 lipca do 3 sierpnia we wszystkich sekcjach i magazynach dziennika, począwszy od działu krajowego, przez gospodarkę i kulturę, po „Wysokie Obcasy”, „Wolną Sobotę”, „Duży Format” i „Ale Historię”.
Start strony Rybnik.wyborcza.pl wspierać będzie także wachlarz działań w mediach i w przestrzeni miejskiej Rybnika. Kampania serwisu obejmie reklamy w radiu i internecie (w tym w mediach społecznościowych) oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej, a także działania niestandardowe, w tym podcasty, materiały wideo, krzyżówkę rybnicką w aplikacji Krzyżówki Gazety Wyborczej, oraz autopromocję na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika i na profilach dziennika m.in. na Facebooku i Instagramie.