Potwierdzają się informacje portalu Wirtualnemedia.pl z tego tygodnia – nową redaktor naczelną miesięcznika „Elle” została Joanna Lorynowicz.
Lorynowicz od 2017 r. do 2020 r. była zastępczynią redaktora naczelnego miesięcznika „Vogue Polska”. Współtworzyła koncepcję pisma, debiutującego na naszym rynku w 2018, później czuwała nad jego zawartością tekstową. Współpracowała z kluczowymi klientami magazynu z branży mody, urody i zdrowia.
Joanna Lorynowicz poprzednio w „Twoim Stylu”
Poprzednio, od 2006 roku, pracowała dla „Twojego Stylu”, początkowo jako szefowa działu uroda, a później przez ponad 10 lat zastępczyni redaktora naczelnego pisma. Odpowiadała za dodatki tematyczne związane ze stylem życia, czuwała też nad największym konkursem kosmetycznym w Polsce – „Doskonałość Roku Twój Styl”.
Wcześniej związana była m.in. z miesięcznikiem „Marie Claire” i tygodnikiem „Gala”. Współpracowała także z dwutygodnikiem „Vivą” i „Gazetą Wyborczą”.
Marcin Świderek, który od kwietnia tego roku pełni obowiązki redaktora naczelnego „Elle”, po objęciu stanowiska przez nową naczelną, ponownie skupi się na prowadzeniu działu mody miesięcznika. Wcześniej magazynem kierowała Marta Rudowicz, która w lipcu dołączyła do firmy modowej Risk Made in Warsaw.
– Dziękując Marcinowi za podwójny wysiłek na rzecz Elle, bardzo cieszymy się na współpracę z Joanną. To niezwykle doświadczona redaktorka, która ma odpowiednie kompetencje zarówno w tworzeniu prasy luksusowej dla kobiet, jak i treści digitalowych. Ważne dla nas jest również jej wieloletnie doświadczenie we współpracy z klientami reklamowymi. Liczymy na kontynuację sukcesów „Elle” i na nowe, świeże koncepcje rozwoju oferty magazynu – mówi Michał Helman, chief commercial officer Burda Media Polska.
W Polsce „Elle” ukazuje się od 1994 roku, a w 2012, była pierwszą marką magazynową, która wprowadziła wersję online. Elle.pl w maju 2021 miała 2,7 mln unikalnych użytkowników i 7,4 mln odsłon.
W ub.r. przychody Burda Media Polska zmalały o 20,1 proc. do 130,75 mln zł, głównie z powodu spadku wpływów reklamowych o 35,2 proc. Średnioroczne zatrudnienie w firmie zmniejszono o 19 osób, a wynik netto poszedł w dół z 3,66 mln zł zysku do 9,83 mln zł straty – wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.