Polska Press przygotowała dla Orlenu bezpłatny magazyn „Orlen Cafe”

Polska Press Grupa wydaje dla Orlenu nowy dwutygodnik „Orlen Cafe”. Przygotowuje go dział projektów specjalnych, redaktor prowadzącą jest Eliza Słoma-Górska.

Orlen przygotowuje i drukuje magazyn „Orlen Cafe” siłami przejętego wydawnictwa Polska Press.Tam pismo jest szykowane od a do zet – przy współudziale dziennikarzy wydawcy, pod przewodnictwem szefowej działu projektów specjalnych Elizy Słoma-Góskiej. Teksty – jak ustaliliśmy – powstają w redakcjach tytułów Polska Press. Dwutygodnik drukowany jest w należącej do Polska Press drukarni w Sosnowcu. Na stacje benzynowe dostarcza je już inna spółka zależna paliwowego giganta, czyli Ruch.

2 lipca ukazał się pierwszy numer dwutygodnika. Ma 24 strony, z czego siedem zajmują reklamy. W startowym numerze są to wyłącznie całostronicowe strony PKN Orlen, Fundacji Orlen i Stop Cafe (marka Orlenu), ale – jak ustaliliśmy – w kolejnych mają się też pojawiać reklamy spoza spółki.

– Magazyn będzie ukazywać się co tydzień przez okres wakacyjny. Wydanych zostanie łącznie osiem numerów. Magazyn jest dostępny tylko na stacjach Orlen, na terenie całej Polski i jest bezpłatnie dodawany do zakupionej kawy – informuje portal Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Orlenu. Jak ustaliliśmy, Orlen nie wyklucza przedłużenia wydawania swojego dwutygodnika także po wakacjach, jeśli np. zespół znajdzie zewnętrznych reklamodawców.

W pierwszym numerze zamieszczono teksty na tematy wakacyjne i sportowe, głównie o zbliżających się igrzyskach olimpijskich w Tokio (Orlen jest sponsorem polskiej reprezentacji na igrzyska, także na igrzyska paraolimpijskie). Czytelnicy znajdą na łamach także wywiady, informacje kulturalne i turystyczne, a także artykuły o tematyce psychologicznej i motoryzacyjnej.

„Orlen Cafe” nie ma wersji elektronicznej. Jak informuje nas Adrian Majchrzak, rzecznik prasowy Polska Press, nowy dwutygodnik ukazuje się w jednorazowym nakładzie 360 tys. egzemplarzy.

Orlen przejął Polska Press i Ruch

Orlen ogłosił kupno Polska Press w grudniu 2020 roku. Wartość zakupionego przedsiębiorstwa została oszacowana na 131 mln zł, ponadto kupujący przejął nadwyżkę środków pieniężnych wydawnictwa wynoszącą 79 mln zł netto.

Na początku lutego br. bezwarunkową zgodę na kupno wydał prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Transakcja została sfinalizowana na początku marca. Równocześnie ze stanowiska prezesa Polska Press zrezygnowała Dorota Stanek, która zarządzała firmą od 2004 roku, a pracowała w niej od 1996 roku.W maju nowym prezesem został Tomasz Przybek.

Z początkiem kwietnia z zarządu zdymisjonowany został redaktor naczelny Paweł Fąfara, w jego miejsce powołano Dorotę Kanię, poprzednio związaną z Telewizją Republika i „Gazetą Polską”. W drugiej połowie kwietnia nowo utworzoną funkcję dyrektora ds. redakcji objęła Anna Zapert, poprzednio związana z Telewizją Republika, a rezygnacje złożyli wiceprezes wydawnictwa Dariusz Świąder i członkini zarządu Magdalena Chudzikiewicz.

Natomiast Ruch został kupiony przez Orlen w listopadzie 2020 roku. Prezes Daniel Obajtek mówił wówczas, że na bazie Ruchu będzie rozwijany segment usług kurierskich oraz nowe formaty gastronomiczno-sklepowe. – Poprzez efektywne wykorzystanie aktywów Ruch i Grupy Orlen znacząco wzbogacimy naszą ofertę, na czym niewątpliwie skorzystają klienci, a także nasi akcjonariusze – zapowiadał.

Grupa kapitałowa Polska Press w 2019 r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 6,5 proc. do 398,44 mln zł oraz zysku netto z 9,64 do 8,59 mln zł. Wpływy ze sprzedaży gazet zmalały o 8,9 proc., z reklam – o 4,9 proc., a liczba pracowników wynosiła 2 126.