Anita Werner to absolwentka I Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Łodzi. Skończyła kulturoznawstwo ze specjalnością filmoznawstwo na Uniwersytecie Łódzkim w 2001 roku.
Jako nastolatka próbowała swoich sił w aktorstwie. Zagrała główną rolę żeńską w filmie „Słodko gorzki” Władysława Pasikowskiego. Wystąpiła też w filmach „Dzieje mistrza”, „To my” i w serialu „Zostać miss”, emitowanym w Polsacie. Po tej produkcji zdecydowała skupić się na dziennikarstwie. Zanim związała się z TVN24, pracowała w kanale sportowym Wizja Sport.
Kariera w TVN24
Werner jest związana z TVN24 od początku istnienia tej stacji. Prowadzi „Fakty” i „Fakty po Faktach”. Wcześniej prowadziła m.in. „Poranek TVN24”, „Magazyn 24”, „Skaner polityczny”, „Dzień na żywo” i autorski program „Dama Pik”. Ostatnio Werner przygotowała cykl „Tokio. Cena sukcesu”, emitowany w TVN Style i TVN24 GO. Dziennikarka jest zdobywczynią Wiktorów (2003 r., 2009 r., 2010 r.), Telekamer (2010 r., 2017 r., 2018 r.) i Złotej Telekamery (2019 r.).
Byłaś pierwszą osobą, która poprowadziła serwis w TVN24. Jak wspominasz początki?
To był niezwykły dzień. Pamiętam każdy szczegół, nawet to, jak byłam ubrana. Pamiętam, że byłam bardzo przejęta. Nagle usłyszałam w słuchawce, w uchu, „Jesteśmy na antenie” i to było to magiczne zdanie, które dało mi do zrozumienia, że jest to historyczny moment, w którym zaczynamy emisję TVN24. Wcześniej przez kilka miesięcy robiliśmy materiały „do szuflady”, codziennie normalnie pracowaliśmy jako dziennikarze, reporterzy, ale materiały i serwisy informacyjne, które tworzyliśmy, nie ukazywały się. Jak z perspektywy czasu patrzę na dzień startu TVN24, to mogę tylko powiedzieć, że jestem bardzo szczęśliwa, że to ja mogłam doświadczyć tych wszystkich niepowtarzalnych emocji w takiej roli. Te 20 lat, które właśnie mijają to dla mnie jedna, wielka, niesamowita przygoda zawodowa. W TVN24, a później także w „Faktach TVN” spędziłam całe moje zawodowe życie. Nie znam chyba żadnej innej osoby spoza TVNu, która w jednej firmie pracowałaby 20 lat. To tylko świadczy o tym jak fantastyczne możliwości rozwoju tutaj dostałam. Niezmiennie się cieszę, że tu jestem i że TVN24 jest tak silną marką.
Jaki dzień z pracy tutaj zapamiętasz do końca życia?
Na pewno zawsze będę pamiętać dzień startu sprzed 20 lat. Pamiętam również jak przyszłam tutaj pierwszy raz na rozmowę kwalifikacyjną. Byłam wtedy po kontuzji narciarskiej, miałam nogę w gipsie od pachwiny do kostki i jak zobaczyłam schody do budynku TVN, to pomyślałam sobie, że chyba nie wejdę.
A dziennikarsko, który dzień był największym wyzwaniem?
Wiele było takich dni, które były dla nas sprawdzianem i wyzwaniem. Nie będę oryginalna, jeśli wspomnę chociażby atak na World Trade Center, do którego doszło miesiąc po starcie TVN24. Ogromnym dziennikarskim wyzwaniem była śmierć Jana Pawła II, czy katastrofa smoleńska. Takie momenty pamięta się do końca życia. To były wielkie emocje, ale też ogromna odpowiedzialność, leżąca na barkach nas, dziennikarzy, żeby przez te emocje i przez wszystkie ważne fakty, naszych widzów przeprowadzić, i profesjonalnie, i empatycznie.
Jakie życzenia byłyby najlepsze dla TVN24 z okazji 20-lecia?
Na dwudzieste urodziny życzę TVN24, żeby dalej zmieniała się tylko na lepsze. Jest silną marką, która gwarantuje profesjonalizm, rzetelność, uczciwość dziennikarską i za którą stoi najlepsza drużyna ludzi w tym kraju. Tak było 20 lat temu, kiedy przyszłam tutaj i tak jest też teraz. Dla mnie największym szczęściem zawodowym było to, że zawsze mogłam tutaj uczyć się od najlepszych. Ludzi, którzy byli moimi autorytetami dziennikarskimi, miałam tu na korytarzu, na wyciągnięcie ręki i mogłam ich pytać o wszystko. Tak fantastycznej dziennikarskiej drużyny i tak mocnej marki TVN24, życzę widzom na następne lata.
„Fakty” i TVN24 w maju wyprzedzały konkurencję
Pozycję lidera oglądalności wśród programów informacyjnych w maju br. utrzymały „Fakty”. Program w TVN i TVN24 BiS w maju 2021 roku oglądało średnio 2,40 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 21,35 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 19,05 proc. widzów, czyli 565 tys. oglądających. Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w maju br. było TVN24, które wyprzedziło TVP Info. Średni dobowy udział TVN24 w maju 2021 roku wyniósł 4,72 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 8,98 proc. – wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement. Stacja na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.