Rada zobowiązała Radio Gdańsk do sporządzenia i złożenia, oraz udostępnienia na swoich stronach internetowych, poprawionego i uzupełnionego sprawozdania za rok 2020 z realizacji misji publicznej, w terminie do 31 sierpnia, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami określonymi w obowiązującej Karcie Powinności na lata 2020 – 2024. Jak wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl chodzi jedynie o kilka błędów w odrzuconej wersji dokumentu.
Rada programowa Polskiego Radia odrzuciła sprawozdanie abonamentowe
Dwa tygodnie temu informowaliśmy, że sprawozdanie z realizacji misji odrzuciła rada programowa Polskiego Radia.
– W Polskim Radiu jest od dłuższego czasu kryzys. Jest bardzo duży spadek dochodów z reklam. Jest bardzo zła sytuacja w Trójce, wciąż nie ma dyrektora Programu 3. W ciągu roku trzykrotnie zmieniali się dyrektorzy. W Polskim Radiu nie dzieje się dobrze. Wyrazem jest mniejsza ilość programów. Radio nie radzi sobie ze znalezieniem pomysłu na Trójkę. Mamy katastrofalny spadek słuchalności. Pani prezes nie przedstawiła wizji wyjścia z tej sytuacji. Większość członków rady programowej albo się wstrzymała albo była przeciw. Były tylko dwa głosy za przyjęciem tego sprawozdania – mówił wtedy portalowi Wirtualnemedia.pl Marek Suski, poseł Prawa i Sprawiedliwości i zarazem przewodniczący rady programowej Polskiego Radia.
1,4 mld zł na misję w TVP1 i TVP2, 170 mln zł w TVP Info
W ub.r. Telewizja Polska na realizację misji publicznej w TVP1 przeznaczyła 887,4 mln zł, w TVP2 – 534,4 mln zł, w TVP3 – 333,8 mln zł, a w TVP Info – 186 mln zł. 77 proc. łącznych wydatków nadawcy pokryły wpływy z abonamentu i rekompensaty, które wyniosły rekordowe 1,88 mld zł – wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku). W sprawozdaniu abonamentowym TVP podała, że w ub.r. uzyskała 1,71 mld zł z rekompensaty abonamentowej i 331,4 mln zł z opłacania abonamenty rtv.
Polskie Radio: wpływy 9 proc. w górę, 80 proc. z abonamentu i rekompensaty, 20 mln zł zysku
W ub.r. Polskie Radio osiągnęło wzrost przychodów o 9,45 proc. do 346,99 mln zł. Wpływy marketingowe skurczyły się o 33 proc., za to środki z abonamentu rtv i rekompensaty wzrosły o 27 proc., stanowiąc już 80,5 proc. budżetu nadawcy. Natomiast koszty zwiększyły się o 0,4 proc. do 326,6 mln zł.
Według sprawozdania abonamentowego Polskie Radio uzyskało w ub.r. 278,48 mln zł z abonamentu rtv i rekompensaty abonamentowej. To o 27 proc. więcej niż w 2019 roku i zarazem rekordowo dużo w historii spółki.