Marcin Wątrobiński wicenaczelnym „Głosu Wielkopolskiego”

Marcin Wątrobiński od 15 lipca będzie zastępcą redaktora naczelnego „Głosu Wielkopolskiego” (Polska Press) ds. subregionów oraz menedżerem oddziału ds. subregionów – ustalił portal Wirtualnemedia.pl.

Informację potwierdza naczelny „Głosu Wielkopolskiego” Wojciech Wybranowski. – Marcin wdraża się już jako zastępca naczelnego, a od 15 lipca przejmuje stały zakres obowiązków – stwierdził w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Marcin Wątrobiński będzie m.in. odpowiedzialny za serwisy Naszemiasto.pl oddziału wielkopolskiego (funkcjonują m.in. w Chodzieży, Śremie, Pile, Kaliszu, Koninie czy Gnieźnie). Na stanowisku menedżera ds. subregionów zastąpi Marcina Fuszpaniaka, który rozstaje się z firmą.

Wicenaczelnym tytułu jest także Leszek Waligóra, który ostatnio na łamach dziennika drwił z „niemieckiej propagandy”.

Od 1 czerwca redaktorem naczelnym „Głosu Wielkopolskiego” jest Wojciech Wybranowski. Poprzedni szef dziennika Adam Pawłowski rozstał się z Polska Press za porozumieniem stron.

Wybranowski w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl przekonywał, że na łamach kierowanego przez niego tytułu będzie więcej pluralizmu i wolności opinii niż w „mediach, które pozbywają się na przykład Rafała Wosia”.

Od marca br. właścicielem Polska Press jest państwowy koncern PKN Orlen. Od początku maja zmieniła się większość redaktorów naczelny gazety publikowanych przez wydawnictwo.

W portfolio prasowym Polska Press Grupy jest ponad 20 dzienników regionalnych, a także prawie 150 tygodników lokalnych, bezpłatna gazeta „Naszemiasto.pl” i ok. 500 serwisów internetowych, głównie Naszemiasto.pl i portale poszczególnych tytułów prasowych.

Grupa kapitałowa w 2019 r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 6,5 proc. do 398,44 mln zł oraz zysku netto z 9,64 do 8,59 mln zł. Wpływy ze sprzedaży gazet zmalały o 8,9 proc., z reklam – o 4,9 proc., a liczba pracowników wynosiła 2 126.