Agora bez dywidendy, Tomasz Grabowski zatwierdzony w zarządzie

Warszawska siedziba Agory

Walne zgromadzenie akcjonariuszy Agory zdecydowało, że jej strata netto z ub.r. zostanie pokryta z wcześniejszych zysków. Ponadto zaakceptowało powołanie Tomasza Grabowskiego do zarządu spółki.

W ub.r. Agora w ujęciu jednostkowym miała 343,19 mln zł przychodów i 54,86 mln zł straty netto, wobec 401,64 mln zł wpływów i 20,11 mln zł zysku netto rok wcześniej.

Cała grupa kapitałowa Agora w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 33 proc. do 836,4 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 6 mln zł zysku do 130,24 mln zł straty. Wzrost wyników osiągnęła jedynie w pionie internetowym – segment outdoorowy zanotował spadek wpływów o 37,9 proc., radiowy – o 22,5 proc., a pion filmowo-książkowy miał 17,2 mln zł straty EBITDA.

W marcu br., krótko przed podaniem wyników za cały ub.r., zarząd Agory zarekomendował walnemu zgromadzeniu, żeby spółka wbrew swojej polityce dywidendowej nie wypłacała w br. dywidendy. Ten pomysł pozytywnie zaopiniowała rada nadzorcza.

W czwartek walne zgromadzenie w ogóle nie głosowano na temat wypłaty dywidendy. Zdecydowało natomiast, że zeszłoroczna strata netto spółki zgodnie z propozycją zarządu zostanie pokryta z jej zysków z wcześniejszych lat.

Także w ub.r. Agora nie wypłaciła dywidendy, uzasadniono to dużą niepewnością gospodarczą po wybuchu epidemii. Na walnym zgromadzeniu zdecydowano, że 20,11 mln zł jednostkowego zysku netto z 2019 roku zostanie przekazane na kapitał zapasowy.

Poprzednio firma podzieliła się zyskiem z inwestorami w 2019 i 2018 roku – przekazała po 23,29 mln zł, czyli 50 groszy na akcję.

Tomasz Grabowski zatwierdzony w zarządzie

W czwartek walne zgromadzenie zatwierdziło powołanie do zarządu Agory Tomasza Grabowskiego, który został wybrany przez pozostałych członków w drodze kooptacji i pełni tę funkcję od początku czerwca.

Grabowski w zarządzie Agory nadzoruje pion technologii, działy technologiczne odpowiedzialne za rozwój funkcjonalności dla Gazeta.pl i Wyborcza.pl oraz rozwój innowacji technologicznych i dział big data.

Poprzednio przez prawie 10 lat był związany z firmą Accenture, w latach 2017-2020 jako dyrektor zarządzający był szefem rynku telekomunikacyjnego, mediów i technologii, oraz nadzorował pracę warszawskiego centrum zaawansowanej analityki. Wcześniej pracował jako partner i menedżer w innych międzynarodowych oraz polskich firmach doradczych.

– W swojej karierze zawodowej jako ekspert i bardzo doświadczony menedżer zaangażowany był w wiele projektów strategicznych mających na celu transformację cyfrową organizacji, projektowanie i wdrażanie strategii korporacyjnych, a także w projekty wdrożeniowe w obszarze technologii. Prowadził je dla wielu klientów w Polsce i na całym świecie, głównie w branży telekomunikacyjnej, finansowej, mediach, a także dla firm z sektora energetycznego i publicznego – wyliczono w komunikacie Agory.

W pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe grupy Agora zmalały rok do roku o 49,6 proc. do 146 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 47,1 do 59,4 mln zł. Przesądziło o tym zamknięcie kin Helios.