Digital News Report: prawie połowa Polaków nie ufa informacjom TVP

Według raportu Digital News Report przygotowanym przez Reuters Institute wzrasta zaufanie do mediów. Obecnie 48 proc. Polaków deklaruje, że ufa mediom. To o 3 punkty procentowe więcej niż w zeszłym roku. Najmniej ufamy TVP.

Z nowego raportu Digital News Report przygotowanego przez Reuters Institute wynika, że w Polsce wzrasta zaufanie do mediów. Spośród wszystkich mediów największym zaufaniem cieszy się RMF FM, któremu ufa 68 proc. badanych, a tylko 11 proc. myśli przeciwnie. Na kolejnych miejscach pod względem zaufania jest TVN i Polsat, którym ufa 64 proc. respondentów. Jednak więcej nie ufa TVN-owi (20 proc.) niż Polsatowi (15 proc.).

Najniżej w rankingu zaufania jest TVP, której ufa zaledwie 36 proc. respondentów, a przeciwnego zdania jest 46 proc. Natomiast „Gazecie Polskiej” ufa 38 proc., a nie ufa 34 proc. Reuters Institute zaznacza, że w porównaniu z nadawcą publicznym, który według twórców raportu działa jako tuba propagandowa rządu, prywatne i niezależne media osiągają wyższe wyniki w skali zaufania.

Najpopularniejszym źródłem informacji online kolejny raz z rzędu jest Onet, który przynajmniej raz w tygodniu odwiedza 50 proc. polskich internautów. Druga jest Wirtualna Polska (39 proc.), a trzeci serwis TVN24.pl (36 proc.).

W kategorii „Telewizja, radio, prasa” pierwsze miejsce pod względem popularności należy do TVN, z którego przynajmniej raz w tygodniu korzysta 49 proc. badanych. Na drugim miejscu ex aequo  Polsat News (38 proc.) i RMF FM (38 proc.). TVP raz w tygodniu ogląda 26 proc. badanych.

„Digital News Report 2021” został zrealizowany na zlecenie Reuters Institute for the Study of Journalism przez firmę YouGov, zajmującą się badaniami rynku i analizą danych. Raport obejmuje 46 światowych rynków, wzięło w nim udział ponad 92 tys. osób. Za opracowanie części dotyczącej Polski odpowiada Vadim Makarenko, dziennikarz „Gazety Wyborczej” i były członek Reuters Institute for the Study of Journalism.