Ina Lekiewicz nową redaktor naczelną „Vogue Polska”

Odchodzi Filip Niedenthal

Ina Lekiewicz

Ina Lekiewicz została redaktor naczelną „Vogue Polska” – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Z magazynem po ponad trzech latach żegna się Filip Niedenthal.

Ina Lekiewicz, mieszkająca od 8 lat w Londynie, ma prawie 20-letnie doświadczenie w branży modowej. W ostatnich latach z sukcesem rozwijała swoje portfolio jako fotografka, dyrektorka kreatywna i reżyserka, pracując dla światowych marek i międzynarodowych edycji „Vogue”.

Do jej klientów należą między innymi Erdem, Preen, Gucci, Alexa Chung, Harrods, Net-a-Porter, Browns, Farfetch, Moda Operandi, Madewell, Anthropologie, H&M i Zara, a także „Vogue Ukraine”, „Vogue Turkey”, „Vogue Portugal”, „Vogue Mexico”, „W” czy „Numero”. Jako specjalistka w dziedzinie mody i komunikacji wizualnej prowadziła wykłady na Uniwersytecie Warszawskim, Condé Nast School of Fashion, Istituto Marangoni i mastered.com. –

Ina Lekiewicz uosabia to, czego luksusowy magazyn o modzie dzisiaj potrzebuje. Jej portfolio i doświadczenie to najlepszy dowód na to, że odnajduje się w najnowszych światowych trendach, a także w pełni rozumie jakie możliwości daje praca w branży mody. Silna pozycja „Vogue” na polskim rynku i wizja na dalszy rozwój tytułu, z którą przychodzi do nas Ina, pozwala nam patrzeć w przyszłość z entuzjazmem i ekscytacją. Cieszę się, że wybór nowej redaktorki naczelnej podziela Anna Wintour, Global Editorial Director Vogue, która z ramienia Condé Nast osobiście zaakceptowała kandydaturę Iny – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Kasia Jordan Kulczyk, wydawca „Vogue Polska”.

– To dla mnie zaszczyt i wyzwanie. „Vogue Polska” kryje w sobie olbrzymi potencjał i niesamowite możliwości. Cieszę się, że dołączę do świetnego i prężnie działającego zespołu. Mam autorską wizję, która wykorzystując walory „Vogue Polska” pozwoli nieustanie go rozwijać i w nieodległej perspektywie utrwalić jego miejsce w światowej czołówce magazynów o modzie – wyjaśnia Ina Lekiewicz.

Filip Niedenthal odchodzi z „Vogue Polska”

Z pismem żegna się dotychczasowy redaktor naczelny magazynu Filip Niedenthal.

– Jestem niezmiernie dumny z tego, czego wspólnie dokonaliśmy z całym zespołem „Vogue Polska”. To grupa fantastycznych i bardzo zdolnych ludzi. Móc stworzyć z nimi polską edycję Vogue’a to dla mnie niesłychany zaszczyt, i bardzo ważny etap w życiu zawodowym. Teraz przyszła chwila na nowe wyzwania – wyjaśnia Filip Niedenthal. – Życzę Inie powodzenia. Rolą naszego magazynu było zawsze pokazywanie świata mody i kultury, ale także zabieranie głosu w ważnych sprawach społecznych. Redakcja „Vogue Polska” niejednokrotnie udowadniała, że potrafi inspirować swoich czytelników i być dla nich przewodnikiem po trendach i stylu. Nie mam wątpliwości, że tak pozostanie – dodaje Niedenthal.

– Przez ponad trzy lata Vogue Polska zdobył silną pozycję nie tylko na rynku polskiej prasy luksusowej, ale także wśród światowych edycji magazynu. Niedawno odnowiliśmy licencję na kolejnych pięć lat. „Vogue Polska” rozwija się dynamicznie, mamy świetne wyniki, jeśli chodzi o sprzedaż zarówno wydań papierowych, jak i ciągłe wzrosty użytkowników Vogue.pl, odnotowujemy rosnące wpływy ze sprzedaży reklam. Filip Niedenthal przyczynił się do tego sukcesu. Bardzo mu za to dziękuję i wierzę, że w przyszłości nasze drogi jeszcze nieraz się spotkają – mówi Kasia Jordan Kulczyk, wydawca „Vogue Polska”.

Pierwszym numerem zredagowanym przez Inę Lekiewicz będzie tegoroczny September Issue, który ukaże się na rynku 26. sierpnia 2021 roku.

Wydawcą magazynu „Vogue Polska” jest spółka Visteria, założona przez Kasię Jordan Kulczyk.

W 2019 roku spółka Visteria zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 2,2 proc. do 19,21 mln zł oraz kosztów operacyjnych o 5,3 proc. do 23,9 mln zł. Strata netto firmy zmalała z 5,63 do 4,93 mln zł. W sprawozdaniu firmy złożonym w KRS firma nie podała, ile wyniosły przychody ze sprzedaży „Vogue Polska”, a ile z usług reklamowych.

W marcu br. serwis internetowy Vogue.pl odwiedziło 1,29 mln internautów, co przekłada się na 4,41 proc. zasięgu – pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.