Kierownictwo „Wyborczej” proponuje zarządowi Agory „reset relacji”

Adam Michnik, redaktor naczelny "Gazety Wyborczej"

Adam Michnik wraz z wicenaczelymi „Gazety Wyborczej” chce resetu relacji z zarządem Agory, aby „dyskusję o połączeniu Wyborczej, Wyborcza.pl i Gazeta.pl rozpocząć od początku, bez zbędnego pośpiechu i w duchu wzajemnego zaufania” – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Naczelni „Gazety Wyborczej” w piątek w wewnętrznym mailu poinformowali swoje redakcje, że dzień wcześniej Adam Michnik, Jarosław Kurski, pozostali wicenaczelni tytułu (Aleksandra Sobczak, Roman Imielski, Bartosz T. Wieliński i Mikołaj Chrzan) oraz dyrektor operacyjny Wojciech Bartkowiak spotkali się z zarządem Agory.

Celem spotkania było „zakończenie kryzysu wokół przyszłości Wyborczej”. Naczelni stwierdzają jednak, że mimo spotkania kryzys „nie został zażegnany”, bo zarząd przedstawił „niejasną, ogólnikową koncepcję proponowanego połączenia Wyborczej, Wyborcza.pl z Gazeta.pl oraz wezwał do wyznaczenia ludzi, którzy mieliby ten proces koordynować”.

Kierownictwo „Wyborczej” zgadza się, że połączenie jest koniecznością, ale odnosi wrażenie, że zarząd nie ma pełnej wiedzy na temat funkcjonowania Wyborcza.pl i „nie dostrzega, iż konieczne jest utrzymanie przez kompetentne osoby wyznaczone przez redakcję i wydawcę Wyborczej kontroli nad całością dotyczącego ją biznesu”.

NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agora-praca-zatrudnienie-mniejsze-kina-helios ##

W związku z tym naczelni dziennika zaproponowali zarządowi „RESET relacji (…), tak by dyskusję o połączeniu Wyborczej, Wyborcza.pl i Gazeta.pl rozpocząć od początku, bez zbędnego pośpiechu i w duchu wzajemnego zaufania”. Jak podkreślają autorzy maila, rozwiązania muszą gwarantować rozwój „Wyborczej” i Wyborcza.pl oraz „chronić niezależność jej Redakcji, jej dziennikarzy i pracowników”. Kierownictwo dziennika oczekuje „konstruktywnej odpowiedzi Zarządu” na ich propozycję.

Konflikt naczelnych „Wyborczej” z zarządem Agory

Zarząd Agory w środę poinformował, że zamierza połączyć segment prasowy spółki (obejmujący głównie „Gazetę Wyborczą” i Wyborcza.pl) i pion Gazeta.pl w jeden obszar biznesowy „realizujący wspólny cel wzrostu subskrypcji cyfrowych oraz wpływów reklamowych ze wszystkich powierzchni serwisów internetowych Agory S.A.”. Firma zaczyna przegląd opcji strategicznych dotyczących działalności internetowej. W mailu do pracowników zarząd tłumaczy ruch „konfliktem modeli biznesowych” i „wewnętrzną konkurencją”.

Przeciwko planowanemu połączeniu i zwolnieniu wydawcy „Wyborczej” Jerzego Wójcika zaprotestowali naczelni tytułu i część dziennikarzy. Pod listem dziennikarzy podpisało się już ponad 230 osób.

Naczelni „Wyborczej” uważają, że to Wójcik powinien odpowiadać za połączenie segmentu prasowego spółki z portalem Gazeta.pl. Jak dodają, proces powinien opierać się na rozszerzeniu i rozwinięciu modelu subskrypcji cyfrowej. Nie zgadzają się też na kierowanie serwisem Wyborcza.pl przez szefów Gazeta.pl.

W pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe grupy Agora zmalały rok do roku o 49,6 proc. do 146 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 47,1 do 59,4 mln zł.