
Z danych Mediapanelu za okres od grudnia 2020 roku (kiedy Orlen ogłosił przejęcie Polska Press) do kwietnia 2021 roku łączna liczba użytkowników 15 przeanalizowanych serwisów dzienników Polska Press („Dziennik Bałtycki”, „Dziennik Łódzki”, „Dziennik Zachodni”, „Echo Dnia”, „Gazeta Krakowska”, „Gazeta Pomorska”, „Gazeta Wrocławska”, „Głos Wielkopolski”, „Kurier Lubelski”, „Dziennik Polski”, „Gazeta Lubuska”, „Express Bydgoski”, „Nowa Trybuna Opolska”, „Głos Pomorza”) spadła o 14,27 proc. – do 11,37 mln.
Największy spadek, bo aż o 45,6 proc., zanotował serwis Dziennikzachodni.pl. Kolejne pod względem wielkości spadku są: Gazetawroclawska.pl – spadek o 36,61 proc., Gazetalubuska.pl – spadek o 30,20 proc., Expressbydgoski.pl – spadek o 29,50 proc., Dziennikpolski24.pl – spadek o 28,99 proc., Pomorska.pl – spadek o 23,75 proc., Nto.pl – spadek o18,45 proc., Gazetakrakowska.pl – spadek o 18,08 proc., Kurierlubelski.pl – spadek o 15,86 proc., Gp24.pl – spadek o 13,12 proc., Dziennikbaltycki.pl – spadek o 9,40 proc., Expressilustrowany.pl – spadek o 3,60 proc., Echodnia.eu – spadek o 0,78 proc., Gloswielkopolski.pl – spadek o 0,64 proc. Spośród analizowanych serwisów dzienników tylko Dzienniklodzki.pl odnotował wzrost liczby użytkowników, który wyniósł 3,83 proc.
7 grudnia PKN Orlen ogłosił, że przejmuje wydawnictwo Polska Press od niemieckiej Verlagsgruppe Passau Capital Group. 8 kwietnia Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uwzględnił wniosek Rzecznika Praw Obywatelskich o wstrzymanie wykonania decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zgodził się na przejęcie Polska Press przez PKN Orlen.