Aleksandra Klich redaktor naczelną wszystkich redakcji marki „Wysokie Obcasy”

Aleksandra Klich

Od czerwca Aleksandra Klich będzie redaktorką naczelną miesięcznika „Wysokie Obcasy Extra” (Agora). W dalszym ciągu będzie kierować tygodnikiem „Wysokie Obcasy” i serwisem Wysokieobcasy.pl. Dotychczasowa szefowa „WOE” Ewa Wieczorek dołączy do zespołu tygodnika „Wolna Sobota”.

Sierpniowe wydanie „Wysokich Obcasów Extra”, które ukaże się w połowie lipca br., poprowadzi już Aleksandra Klich. Rolę tę połączy z dotychczas pełnionymi – redaktorki naczelnej „Wysokich Obcasów”, ukazujących się z sobotnim wydaniem „Gazety Wyborczej”, a także serwisu internetowego Wysokieobcasy.pl.

– Powierzenie Aleksandrze Klich zarządzania wszystkimi redakcjami »Wysokich Obcasów« pozwoli na jeszcze lepsze zarządzanie treściami ukazującymi się pod szyldem marki oraz płynniejszą współpracę z autorami. Jestem pewna, że po świetnie odebranej zmianie w cotygodniowych »Wysokich Obcasach« i sukcesach serwisu Wysokieobcasy.pl w przyciąganiu kolejnych prenumeratorów, Aleksandra Klich wraz z redakcją przygotuje też atrakcyjne propozycje dla czytelniczek »Wysokich Obcasów Extra«. Będą one bardziej spójne z resztą świata »Wysokich Obcasów«, jednocześnie zachowując swój unikalny charakter luksusowego magazynu dla ambitnych kobiet – mówi cytowana w komunikacie Joanna Mosiej-Sitek, zastępczyni wydawcy „Gazety Wyborczej” i wydawczyni magazynów.

Klich w „GW” pracuje od 21 lat. W 2012 roku stworzyła „Magazyn Świąteczny”, którym kierowała do 2017 roku. W latach 2015-2019 była wicenaczelną „Gazety Wyborczej”, w 2018 roku została szefową redakcji „Wysokich Obcasów” i Wysokieobcasy.pl.

Ewa Wieczorek w tygodniku „Wolna Sobota”

Dotychczasowa szefowa „WOE” Ewa Wieczorek dołączy do zespołu tygodnika „Wolna Sobota” – weekendowego tygodnika „Gazety Wyborczej”, który ukazuje się od sierpnia ub. r.

Wieczorek z „Wysokimi Obcasami” związana jest od początku ich istnienia w 1999 roku. Była redaktorką tytułu, a w latach 2005-2012 roku jego naczelną. Od września 2016 roku była naczelną „Wysokich Obcasów Extra”, pracowała też w zespole „Dużego Formatu”.

Według danych PBC w lutym br. średnie rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Wyborczej” wynosiło 59 914 egz., po spadku rok do roku o 32,2 proc. Z cyfrowej subskrypcji „GW” na koniec marca korzystało 259,6 tys. użytkowników, o 9,1 proc. więcej niż rok wcześniej.

W pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe grupy Agora zmalały rok do roku o 49,6 proc. do 146 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 47,1 do 59,4 mln zł. Największy wpływ na to miały zamknięcie kin Helios i spadek przychodów Grupy AMS zajmującej się reklamą zewnętrzną.