Rząd, promując unijne środki, pominął Agorę i Eurozet

Kancelaria Premiera przeznaczyła 6,5 mln zł na kampanię informacyjno-edukacyjną „Liczy się Polska” na temat unijnych środków. Rząd, planując ją, pominął Agorę i Eurozet.

Centrum Informacyjne Rządu przekazało „Presserwisowi”, że KPRM na emisję spotów w telewizji wydała 4,35 mln zł, a w radiu – 1,5 mln zł. W kampanii wykorzystano również nośniki reklamy zewnętrznej.

Rząd na spoty w TVP i Polsacie przeznaczył po 1,5 mln zł, w TVN – 1 mln zł, w TV Trwam – 250 tys. zł, w TV Republika – 100 tys. zł. Dodatkowo po 40 tys. zł trafiło na reklamy do serwisów wideo na żądanie TVP i Polsatu.

KPRM na reklamy w rozgłośniach Grupy RMF, Polskiego Radia i Grupy ZPR Media wydała po 500 tys. zł. Dodatkowo po 20 tys. zł otrzymały Grupy RMF i ZPR Media na spoty w stacjach internetowych. Ani złotówki rząd nie przeznaczył na reklamy w Eurozecie i Grupie Radiowej Agory.

Kampanię „Liczy się Polska” poza KPRM finansowały Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Bank Gospodarstwa Krajowego. Działania zakończą się pod koniec czerwca.