Redaktorem naczelnym miesięcznika „Nasza Historia” (Polska Press) został Tadeusz Płużański, a na czele utworzonej właśnie rady naukowej pisma stanął dr Piotr Gontarczyk – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. – Uważam, że „Nasza Historia” ma o wiele większy potencjał niż wskazywały do tej pory jej wyniki – mówi Dorota Kania, członkini zarządu Polska Press ds. redakcyjnych.
Według informacji portalu Wirtualnemedia.pl Tadeusz Płużański będzie kierował już pracami na czerwcowym numerem „Naszej Historii”.
Płużański od prawie czterech lat jest związany z Telewizją Polską, początkowo był szefem redakcji publicystyki i reportażu w Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, a w połowie 2018 roku zaczął zarządzać publicystyką w TVP Historia. Ponadto prowadzi w TVP Info część wydań programu „O co chodzi” i audycje w Polskim Radiu 24 (m.in. „Historyczne wydarzenie tygodnia”).
W latach 2006-2017 Tadeusz Płużański pracował w „Super Expressie” jako kierownik działu Opinie, a wcześniej – w „Tygodniku Solidarność”. Współpracował też m.in. z „Najwyższym Czasem”, „W Sieci”, „Gazetą Polską” i „Gazetą Polską Codziennie”, napisał kilka książek o zbrodniach okresu stalinowskiego.
„Nasza Historia” z radą naukową
Równocześnie w miesięczniku „Nasza Historia” powołano radę naukową. Jej przewodniczącym został związany z IPN historyk dr Piotr Gontarczyk, a pozostali członkowie to prof. Tomasz Panfil związany z Katolickim Uniwersytetem Lubelskim, Grzegorz Majchrzak z IPN i dr hab. Sebastian Ligarski, szef oddziału IPN w Szczecinie.
– Uważam, że „Nasza Historia” ma o wiele większy potencjał niż wskazywały do tej pory jej wyniki. Może trafić do większej liczby odbiorców i konkurować z najlepszymi pismami historycznymi na rynku – podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Dorota Kania, członkini zarządu Polska Press ds. redakcyjnych. – Dlatego uznałam, że nad całością powinni czuwać zawodowi historycy – dodaje.
Poprzednio, od lutego br., redaktorem naczelnym „Naszej Historii”, był Wojciech Rogacin. Dziennikarz pozostaje szefem redakcji dziennika „Polska Metropolia Warszawska”, portalu Polskatimes.pl i stołecznej redakcji Naszemiasto.pl. Zastąpił na tych stanowiskach Pawła Siennickiego, który po odejściu z Polska Press został wiceprezesem Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”.
W poniedziałek rezygnację z funkcji pierwszego zastępcy redaktora naczelnego „Nowej Historii” ogłosił Witold Głowacki. – Współtworzyłem ten magazyn i prowadziłem go przez ponad 7 lat. Nie widzę jednak dla siebie miejsca w jego nowej formule przygotowywanej przez wydawnictwo – uzasadnił.
Zmienił się cały zarząd Polska Press
Na początku lutego bezwarunkową zgodę na kupno Polska Press przez Orlen od niemieckiego koncernu Verlagsgruppe Passau wydał prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Transakcja została sfinalizowana na początku marca. Równocześnie ze stanowiska prezesa Polska Press zrezygnowała Dorota Stanek, która zarządzała firmą od 2004 roku, a pracowała w niej od 1996 roku. Z radą nadzorczą wydawnictwa pożegnały się trzy osoby z rodziny Diekmannów, właścicieli Verlagsgruppe Passau.
PKN Orlen powołał nowy skład rady nadzorczej wydawnictwa: przewodniczącym rady został Tomasz Jakubiak z PGE Ventures, a pozostałymi członkami Marcin Dec (prezes agencji mediowej Sigma Bis należącej do Orlenu i PZU) oraz Marcin Jankowski i Magdalena Skowyrska z Orlenu.
W połowie kwietnia Marcin Dec został mianowany na prezesa Polska Press, zaznaczono, że będzie pełnił tę funkcję do czasu ukształtowania się nowego składu zarządu.
Z początkiem maja Wojciech Mucha jako naczelny „Gazety Krakowskiej” i „Dziennika Polskiego” zastąpił Jerzego Sułowskiego. W „Dzienniku Zachodnim” w stanowisku naczelnego w miejsce Marka Twaroga pojawił się Grzegorz Gajda. – Odchodzę z podniesionym czołem. Zawsze hołdowałem idei niezależnego dziennikarstwa – zapewnił Twaróg w pożegnalnym tekście. Z kolei redaktorem naczelnym „Nowin” został Arkadiusz Rogowski, zastąpił Stanisława Sowę.
Polska Press wydaje 20 dzienników regionalnych
W portfolio prasowym Polska Press Grupy jest ponad 20 dzienników regionalnych („Dziennik Bałtycki”, „Dziennik Łódzki”, „Dziennik Zachodni”, „Gazeta Krakowska”, Głos Wielkopolski”, „Kurier Lubelski”, „Polska Metropolia Warszawska”, „Express Ilustrowany”, „Gazeta Krakowska”, „Dziennik Polski”, „Gazeta Lubuska”, „Gazeta Pomorska”, „Kurier Poranny”, „Gazeta Współczesna”, „Nowa Trybuna Opolska”, „Echo Dnia”, „Gazeta Codzienna Nowiny”, „Głos Dziennik Pomorza”, „Express Bydgoski” i „Nowości Toruńskie”), a także prawie 150 tygodników lokalnych (m.in. „Nasza Historia”, „Moto Salon”, „Moto Salon Classic”, „Strefa Biznesu”, „Strefa Agro”) oraz bezpłatna gazeta „Naszemiasto.pl”.
Firma wydaje też ok. 500 serwisów internetowych, głównie Naszemiasto.pl i portale poszczególnych tytułów prasowych.
Grupa kapitałowa Polska Press w 2019 r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 6,5 proc. do 398,44 mln zł oraz zysku netto z 9,64 do 8,59 mln zł. Wpływy ze sprzedaży gazet zmalały o 8,9 proc., z reklam – o 4,9 proc., a liczba pracowników wynosiła 2 126.
Grupa kapitałowa Polska Press w 2019 r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 6,5 proc. do 398,44 mln zł oraz zysku netto z 9,64 do 8,59 mln zł. Wpływy ze sprzedaży gazet zmalały o 8,9 proc., z reklam – o 4,9 proc., a liczba pracowników wynosiła 2 126.