Wśród dzienników regionalnych tylko „Sport” uchronił się przed spadkami

Spośród dzienników regionalnych wzrost zanotował tylko „Sport” (Gremi Media). Największy spadek, o ponad 4 proc., zanotowała „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press).

Średnia łączna sprzedaż dzienników regionalnych w styczniu spadła o 21,03 proc. rok do roku i wyniosła 156 438 egz.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” wyniosła 18 476 egz. i była niższa o 20,26 proc. względem marca 2020 roku. Na drugim miejscu był „Dziennik Zachodni” – 12 973 egz. (spadek o 20,17 proc.), a na trzecim „Głos Wielkopolski” – 12 408 egz. (spadek o 20,18 proc.). W pierwszej piątce znalazły się też: „Express Ilustrowany” – 9019 egz. (spadek o 21,29 proc.) i „Głos – Dziennik Pomorza” – 8451 egz. (spadek o 21,94 proc.). Wszystkie te tytuły należą do Polska Press Grupy.

Największy spadek rok do roku zanotował dziennik „Polska Metropolia Warszawska” – o 41,61 proc., do 1,5 tys. egz. Jako jedyny wśród dzienników regionalnych wzrost zanotował „Sport” – o 7,65 proc., do 3421 egz.

1 marca PKN Orlen formalnie przejął wydawnictwo Polska Press. Miesiąc później Dorota Kania zastąpiła w zarządzie Pawła Fąfarę (będzie odpowiedzialna za redakcje), powołano także nową radę nadzorczą i zarząd.

Od początku roku „Sport” wydaje Gremi Media, które kupiło tytuł od Grupy Murapol.

Dane: Polskie Badania Czytelnictwa.