Ipsos, Kantar i PBS wybrane do współpracy przez Krajowy Instytut Mediów

Krajowy Instytut Mediów, odpowiadający za badanie założycielskie jednoźródłowego pomiaru mediów, wybrał do współpracy trzy agencje badawcze: Ipsos, Kantar i PBS.

Agencje w maju zaczną prowadzić prace terenowe badania pilotażowego, poprzedzającego zasadnicze badanie założycielskie. Na potrzeby tego ostatniego zostanie rozpisany odrębny przetarg.

Badanie założycielskie będzie realizowane na próbie ponad 30 tys. gospodarstw domowych i weźmie w nim udział ponad 60 tys. respondentów. Równolegle w jego trakcie powstanie hybrydowy telemetryczny panel walidacyjny z 3 tys. panelistów oraz 10 tys. panel trendów.

Tegoroczny budżet Krajowego Instytutu Mediów, jak ujawnił szef KRRiT Witold Kołodziejski w rozmowie z „Dziennikiem Gazetą Prawną”, wynosi 30 mln zł.