W czerwcu ub. r. Biedronka w 160 sklepach na południu i wschodzie kraju zaczęła sprzedawać „Tygodnik Podhalański”, „Tygodnik Siedlecki”, „Tygodnik Zamojski” i „Nowiny Raciborskie”.
Teraz dołączy do nich 38 kolejnych gazet, m.in. „Gazeta Radomszczańska”, „Obserwator Lokalny”, „Kronika Beskidzka”, „Kronika Tygodnika”, „Słowo Podlasia”, „Wiadomości Wrzesińskie”. Tytuły będą dostępne w ponad 400 sklepach sieci w ponad 200 miejscowościach, w tym Katowicach, Tarnowie czy Płocku. Lokalizacje zostały wybrane po konsultacjach z wydawcami gazet.
„To kolejny krok we współpracy Stowarzyszenia Gazet Lokalnych z firmą Jeronimo Martins Polska [właściciel sieci Biedronka – przyp. red.]. Po czterech dotychczas kolportowanych tytułach, w sklepach Biedronki znajdzie się ich ponad czterdzieści. Liczymy na to, że w przyszłości kolejne gazety lokalne trafią na półki z prasą w sieci Biedronka” – mówi Ryszard Pajura, prezes SGL.
„W ten sposób Biedronka może przyczynić się do zwiększenia zasięgu niezależnej prasy lokalnej, która jest solą dziennikarstwa” – zaznacza Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci.