Pierwszy numer tytułu ukazał się w połowie września 2020 roku. Pismo jest tworzone przez zespół zamkniętych pod koniec lipca „Faktów i Mitów” (wydawca decyzję tłumaczył problemami finansowymi). Od tego czasu, jak mówi „Press” Dariusz Cychol, wydawca i redaktor naczelny, zoptymalizowano sprzedaż, uruchomiono prenumeratę redakcyjną i sprzedaż w wersji elektronicznej (m.in. w platformie E-Kiosk). W przygotowaniu wciąż jest serwis internetowy.
– Sprzedaż ustabilizowała się na poziomie 14,5-15 tysięcy egzemplarzy – mówi Cychol. We wrześniu zapowiadał zwiększanie nakładu. – Liczyłem na lepszą sprzedaż, ale całkowicie zmienił się rynek, to nie jest już rynek wydawców, tylko kolporterów, którzy dyktują warunki. Docierają do nas sygnały o brakach w punktach sprzedaży, kolporterzy czasem nie biorą tygodnika, bo nie wiedzą, że on istnieje. Z kampanią reklamową będziemy mogli ruszyć po kolejnej fali pandemii – dodaje Cychol.
Tygodnik kolportowany jest przez sieci Kolporter i Ruch, a powstaje w drukarni należącej do Polska Press. – Nie zmieniły się warunki, jesteśmy zadowoleni ze współpracy. Z Ruchem współpraca jest wzorcowa, mamy czysto biznesowe relacje – mówi Cychol.