W trakcie spotkania KRRiT przedstawiła plany związane z powstaniem Krajowego Instytutu Mediów oraz pracami mającymi przybliżyć rynek do powstania jednoźródłowego badania mediów (radia, telewizji i Internetu). Z kolei nadawcy radiowi przedstawili swoją perspektywę badań jednoźródłowych. Byli zainteresowani krótko- i długoterminowymi planami oraz miejscem, jakie radio ma w tym projekcie zajmować wg Krajowej Rady.
Komitet Badań Radiowych, zrzeszający komercyjne stacje radiowe należące do czterech grup radiowych: Grupy RMF, Grupy Eurozet, Time SA i Grupy Radiowej Agory, zaprosił na spotkanie przedstawicieli całego rynku: nadawców publicznych (Polskie Radio SA i Audytorium 17 zrzeszające 17 spółek radiofonii regionalnej – oba podmioty biorą udział w pracach KBR-u, choć nie są jego członkami) oraz niezależnych nadawców lokalnych. KBR reprezentuje 167 rozgłośni ogólnopolskich, ponadregionalnych i lokalnych stanowiących 55 proc. wszystkich istniejących w Polsce rozgłośni. Łączny udział w rynku słuchalności stacji należących do KBR-u to 74 proc. (źródło: Kantar Polska). KBR ściśle współpracuje z Pakietem Niezależnych, zrzeszającym 58 lokalnych rozgłośni, przy najważniejszych inicjatywach dotyczących rynku radiowego. Taka reprezentacja strony komercyjnej stanowi 225 stacji (74 proc.), które mają łącznie 81 proc. udziału w rynku.
Komitet, dbający o rzetelność i prawidłowość badania słuchalności Radio Track, pokrywa większościowe koszty przeprowadzania tych badań, a wyniki dostępne są dla wszystkich zainteresowanych graczy rynku reklamowo-medialnego w kraju: od konkurencyjnych nadawców radiowych przez agencje reklamowe po domy mediowe.
Stacje państwowe (należące do Skarbu Państwa i zależne od Rady Mediów Narodowych i Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji) to 34 rozgłośnie, stanowiące 11 proc. istniejących, a ich udział w rynku to 14 proc.