Marta Rudowicz była związana z „Elle” od 2008 roku, jako redaktor naczelna pisma pracowała od 2017 roku. Z początkiem kwietnia obowiązki redaktora naczelnego „Elle” przejmie Marcin Świderek, obecny szef działu mody w magazynie.
Świderek jest związany z Burda Media Polska i „Elle” od pięciu lat, poprzednio pracował w magazynie „Harper’s Bazaar”, „Viva! Moda”, „Fashion Magazine”, był również szefem mody w „Glamour”.
Marta Rudowicz pracuje obecnie z zespołem nad swoim ostatnim numerem „Elle”, który ukaże się na rynku w drugim tygodniu kwietnia. Będzie także wspierała Marcina Świderka w przygotowaniu kolejnego numeru.
Burda Media Polska będzie prowadziła rekrutację na stanowisko redaktora naczelnego.
– Dziękujemy Marcie za wysiłek jaki włożyła w rozwój „Elle”. Wprowadziła nowe działy pisma, wzmocniła zespół, a między innymi dzięki jej zaangażowaniu i pracy cały segment marek „Elle” w digitalu to zasięgowy numer 1 wśród luksusowych produktów online. Dziękujemy i życzymy Marcie dalszych sukcesów na nowej ścieżce zawodowej – komentuje Michał Helman, chief commercial officer Burda Media Polska.
Burda Media Polska jest częścią Burda International, która prowadzi swoją działalność w 17 krajach. W 2019 roku osiągnęła wzrost przychodów o 12,8 proc. do 163,67 mln zł oraz zysku netto z 679 tys. zł do 3,66 mln zł. Nieznacznie zmalały wpływy reklamowe firmy, pracowało w niej 251 osób na etacie.