Pachelska pracowała w „Dzienniku Zachodnim” 18 lat, w ostatnich latach zaangażowana była w wydania cyfrowe, serwisy, a także w social media dziennika. Była też wiceszefową newsroomu, zarządzała obiegiem treści na Dziennikzachodni.pl i w mediach społecznościowych. Odeszła z firmy na początku marca br., uzasadniając to m.in. zmianami właścicielskimi (wydawcę „Dziennika Zachodniego” kupił koncern PKN Orlen).
Pachelska w firmie Media Operator
W poniedziałek Katarzyna Pachelska rozpoczęła pracę jako zastępca redaktora naczelnego w firmie Media Operator, wydającej osiem portali miejskich w aglomeracji śląskiej (m.in. Bytomski.pl i 24KATO.pl.) Jej głównym zadaniem jest teraz zarządzanie bieżącą pracą redakcji, dbanie o dobór tematów, redagowanie tekstów pod kątem SEO i promowanie treści w mediach społecznościowych.
– Media Operator ma plany rozwoju, więc ciekawych zadań na pewno mi nie zabraknie – komentuje Katarzyna Pachelska. – Kupno Polska Press przez Orlen nie był dla mnie jedynym powodem zmiany pracy. Dostałam interesującą ofertę pracy ze strony Daniela Lekszyckiego, redaktora naczelnego portali firmy Media Operator. Stwierdziłam, że to dobry moment, by wyjść ze strefy komfortu, którą przez 18 lat, bez jednego miesiąca, zapewniał mi „Dziennik Zachodni” – dodaje.
Jej odejście nie było pierwszym w redakcji „DZ”: z początkiem lutego pożegnały się z nią wieloletnia sekretarz Anna Ładuniuk i publicystka polityczna Agata Pustułka, które w śląskich mediach przepracowały niemal trzy dekady.
W grudniu ub. roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Dziennika Zachodniego” wyniosło 16 517 egz. Natomiast w styczniu br. portal Dziennikzachodni.pl zanotował wizyty 3,76 mln internautów i 12,95 proc. zasięgu.