Pismo jest dystrybuowane za darmo w sieciach popularnych sklepów spożywczych, galeriach handlowych i najważniejszych punktach Lublina. – W pierwszym numerze nie publikujemy żadnych reklam, żeby czytelnikowi zapewnić maksymalnie intensywny i atrakcyjny kontent – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Mateusz Orzechowski, prezes Wydawnictwa Wspólnota.
Nowy tytuł początkowo będzie ukazywał się jako miesięcznik, jednak docelowo wydawca planuje zwiększenie tej częstotliwości. Gazetę tworzy zespół pod kierunkiem redaktora naczelnego Jerzego Szubieli, który wcześniej był redaktorem naczelnym „Kuriera Lubelskiego” i wicenaczelnym „Dziennika Wschodniego” (z tym ostatnim tytułem pożegnał się w październiku 2020 roku). Dyrektorem programowym wydawnictwa jest Dariusz Jędryszka. Nad kolejnymi numerami pracuje 12-osobowy zespół portalu Lublin24.pl. – Jestem dumny z faktu, że do pracy nad tym projektem zaangażowali się tak wysokiej klasy specjaliści – komentuje Mateusz Orzechowski.
Gazeta liczy sobie 16 stron w pełnym kolorze. Od drugiego numeru mają się w niej pojawiać reklamy, którym zajmuje się biuro ogłoszeń portalu. Nakład pierwszego numeru ustalono na 15 tys. egzemplarzy, od drugiego numeru ma on wynosić 25 tys. egzemplarzy.
Wydawcą tytułu jest Wydawnictwo Wspólnota, znane z sieci gazet „Wspólnota”, ukazujących się na północy Lubelszczyzny. W portfelu wydawniczym firmy znajduje się w chwili obecnej 11 tytułów prasy drukowanej i 12 portali internetowych. Wydanie nowej gazety wpisuje się w jubileusz Wydawnictwa Wspólnota, które w tym roku obchodzi 20-lecie działalności. Wydawca w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl zapowiada rozszerzanie wydawania bezpłatnych miesięczników o kolejne miasta.
Z badania Digital News Report, zrealizowanego w czerwcu ub. roku na zlecenie Instytutu Reutersa wynika, że media lokalne i regionalne w czasie pandemii cieszą się znacznie większym zaufaniem, niż media ogólnopolskie – gdyż najlepiej zaspokajają codzienne potrzeby odbiorców.