Na poniedziałkowym briefingu prasowym koncern paliwowy przedstawił szczegóły nowej strategii detalicznej. Jej ważnym elementem jest sieć kiosków Ruch, które Orlen kupił pod koniec listopada 2020 roku. Gigant paliwowy postanowił zrezygnować z dotychczasowej marki Ruch na rzecz nowego konceptu – Orlen w ruchu.
Zakłada ona powstanie w miejsce tradycyjnych kiosków z prasą obiektów handlowych o powierzchni 20 lub 60 metrów kwadratowych. Ma w nich się znaleźć asortyment detaliczny Orlenu i mała gastronomia. Do końca tego roku takich punktów ma powstać 90 w całej Polsce, a docelowo 900 w ciągu 5 lat.
– W naszej strategii na rozwój detalu w ciągu 10 lat przeznaczymy ok. 11 mld zł. Z 2,5 tys. punktów (Ruchu – przyp. red.) stworzymy 3,5 tys. punktów, ale niekoniecznie będą to tylko punkty, w których będzie sprzedaż paliwowa. Będą to również punkty, w których będzie sprzedaż pozapaliwowa – mówi prezes Obajtek.
Patrycja Klarecka, członkini zarządu PKN Orlen, dodaje, że rebranding marki Ruch na Orlen w ruchu ma zająć pięć lat. Koncern naftowy nie zamierza rezygnować z kolportażu gazet i czasopism, z czego do tej pory przede wszystkim była znana marka Ruch. – Będziemy rozwijać kolportaż prasy – zapewnia Obajtek, bez podania żadnych szczegółów.
W piątek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał zgodę na przejęcie koncernu prasowego Polska Press przez Orlen.