Koniec marki Ruch

Orlen pokazał nową strategię

Orlen w ruchu – tak będzie się nazywać nowy koncept punktów handlowych, które powstaną na miejscu kiosków Ruchu. Rebranding ma zająć 5 lat. – Będziemy rozwijać kolportaż prasy – powiedzial Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.

Na poniedziałkowym briefingu prasowym koncern paliwowy przedstawił szczegóły nowej strategii detalicznej. Jej ważnym elementem jest sieć kiosków Ruch, które Orlen kupił pod koniec listopada 2020 roku. Gigant paliwowy postanowił zrezygnować z dotychczasowej marki Ruch na rzecz nowego konceptu – Orlen w ruchu.

Zakłada ona powstanie w miejsce tradycyjnych kiosków z prasą obiektów handlowych o powierzchni 20 lub 60 metrów kwadratowych. Ma w nich się znaleźć asortyment detaliczny Orlenu i mała gastronomia. Do końca tego roku takich punktów ma powstać 90 w całej Polsce, a docelowo 900 w ciągu 5 lat.

– W naszej strategii na rozwój detalu w ciągu 10 lat przeznaczymy ok. 11 mld zł. Z 2,5 tys. punktów (Ruchu – przyp. red.) stworzymy 3,5 tys. punktów, ale niekoniecznie będą to tylko punkty, w których będzie sprzedaż paliwowa. Będą to również punkty, w których będzie sprzedaż pozapaliwowa – mówi prezes Obajtek.

Patrycja Klarecka, członkini zarządu PKN Orlen, dodaje, że rebranding marki Ruch na Orlen w ruchu ma zająć pięć lat. Koncern naftowy nie zamierza rezygnować z kolportażu gazet i czasopism, z czego do tej pory przede wszystkim była znana marka Ruch. – Będziemy rozwijać kolportaż prasy – zapewnia Obajtek, bez podania żadnych szczegółów.

W piątek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał zgodę na przejęcie koncernu prasowego Polska Press przez Orlen.