Organizatorzy 29. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, który odbędzie się w niedzielę, zrezygnowali z plenerowych wydarzeń z powodu obostrzeń związanych z pandemią. Media planują relacje m.in. ze sztabu głównego oraz transmisje koncertów. Podobnie jak w poprzednich latach, dużym zainteresowaniem cieszą się aukcje charytatywne osobistości mediów i influencerów.
Tegoroczny Finał WOŚP, który pierwotnie miał odbyć się 10 stycznia, upłynie pod znakiem zmian w organizacji wymuszonych przez pandemię koronawirusa. Większość sztabów zrezygnowała z plenerowych wydarzeń, jak bieg „Policz się z cukrzycą” (jego 15. edycja będzie realizowana w formie wirtualnej). Główne studio telewizyjne będzie zlokalizowane na placu Defilad przy Pałacu Kultury i Nauki. Na powierzchni 2600 metrów kwadratowych ustawiono specjalny namiot. Cała konstrukcja waży 140 ton i została przywieziona do centrum Warszawy w 80 ciężarówkach.
Do środka będą mieli wstęp wyłącznie zaproszeni goście, koncertujący artyści, ekipa techniczna, członkowie Pokojowego Patrolu oraz pracownicy Fundacji WOŚP. Każda z osób odwiedzających namiot dostanie do wypełnienia ankietę medyczną, zostanie zmierzona temperatura oraz będzie wykonany szybki test na koronawirusa. Obsłudze transmisji będą towarzyszyć dwa ambulanse, dwoje lekarzy oraz dwa patrole ratownicze. Sztab WOŚP będzie również otwarty dla akredytowanych dziennikarzy, dla których przygotowano centrum prasowe.
Tradycyjnie o godz. 20 w niedzielę zaplanowano Światełko do Nieba. Nie będzie miało pokazu laserowego, jaki w Warszawie odbywał się w momencie kulminacyjnym Finału (w innych miejscach w Polsce nadal puszczane były sztuczne ognie). WOŚP zapowiedział za to niespodziankę.
Transmisja z 29. Finału rozpocznie się w sobotę 30 stycznia o godz. 21 koncertem Piotra Bukartyka i zakończy się o północy następnego dnia. Telewizyjne relacje na żywo z finału WOŚP zaplanowano w TVN, TVN 24, TTV, Player.pl, Onet.pl oraz na profilach fundacji na Facebooku, YouTube i Twitch. Z kolei radiowe pojawią się w Radiu Zet i Antyradiu, gdzie zaplanowano transmisje koncertów Krzysztofa Zalewskiego i Piotra Bukartyka (sobota), a także m.in. Vavamuffin, Piersi, Dżemu, Organka, Dr Misio oraz Voo Voo (niedziela 31 stycznia) ze sztabu WOŚP na placu Defilad. Wśród pozostałych partnerów medialnych wydarzenia są „Gazeta Wyborcza”, Edipresse Polska oraz portal Naszemiasto.pl.
Studniówka online, Ferrari, dzień z Rozenek-Majdan
Wybrane redakcje, podobnie jak w poprzednich latach, organizują własne inicjatywy wspierające finał i wystawiły aukcje okolicznościowe. Portal Noizz.pl zapowiedział 6 lutego o godz. 19 imprezę po hasłem studniówka online z udziałem rapera Maty i DJ GOMBAO 33. Podczas wydarzenia prowadzonego przez Karola Strasburgera zostanie przeprowadzona zbiórka na WOŚP. Z kolei portal Gazeta.pl zapowiedział ustawienie specjalnej skarbonki na rzecz WOŚP na Facebooku, która będzie dostępna do 1 lutego.
Wśród aukcji internetowych z udziałem osobistości mediów i influencerów znalazło się Ferrari F430 F1 przekazane przez Radka Kotarskiego (stan na wtorkowe popołudnie – 410 tys. zł), podróż dla dwóch osób do Francji z Omeną Mensah i Rafałem Brzoską (55,1 tys. zł), udział w Camp by Ann z Anną Lewandowską (22,8 tys. zł), możliwość wybrania zwycięzcy listy przebojów „Gorąca 20” w Radiu Eska (20 tys. zł), dzień w Radiu 357 (10,3 tys. zł), udział w programie „TURBOKOZAK” w CANAL+ (10,3 tys. zł), dzień z Małgorzatą Rozenek-Majdan (10,1 tys. zł) i stół z programu „Imponderabilia” od Karola Paciorka (9,9 tys. zł).
Celem tegorocznej zbiórki jest pomoc dla oddziałów dziecięcej laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy. W ramach dotychczasowych 28 Finałów WOŚP zebrano i przekazano na wsparcie polskiej medycyny łącznie ponad 1,3 miliarda złotych i kupiono ponad 65 200 urządzeń.