Najbliższy finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy został przełożony z 10 na 31 stycznia ze względu na pandemię koronawirusa i wprowadzone przez rząd obostrzenia. Podczas najbliższego finału będzie prowadzona zbiórka na wsparcie laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy.
Partnerem medialnym wydarzenia zostało także Radio Zet, które będzie wspierało akcję m.in. na swojej antenie. W poniedziałek, 25 stycznia gościem Tomasza Kasprzyka w „Coolturalnym wieczorze” będzie Jurek Owsiak, a 30 stycznia Beata Tadla w „To właśnie weekend” porozmawia z Lidią Niedźwiedzką-Owsiak o szczegółach tegorocznej zbiórki.
Także 30 stycznia ruszy antenowa aukcja Złotego Serduszka z numerem 29, które będą mogli licytować słuchacze stacji aż do niedzieli, 31 stycznia. W ubiegłym roku aukcja osiągnęła kwotę 40 tys. zł.
Natomiast 31 stycznia – w dzień finału WOŚP – ramówka Radia Zet w całości zostanie podporządkowana wydarzeniu. Przez cały dzień dziennikarze będą relacjonować najważniejsze wydarzenia związane ze zbiórką.
Specjalne studio Radia ZET powstanie na Placu Defilad w Warszawie, a dziennikarzy będzie można zobaczyć w trakcie transmisji z wydarzenia.
Podsumowaniem tegorocznego Finału będzie poniedziałkowe specjalne wydanie „Gościa Radia ZET” z Jurkiem Owsiakiem, które o 17:00 poprowadzi Joanna Komolka.
W ramach aukcji możliwe będzie również wylicytowanie współprowadzenia „Listy Przebojów Radia ZET” raz z dziennikarzem muzycznym, Marcinem Wojciechowskim. Gospodarz pasma zdradzi też tajniki tworzenia listy i pomoże przygotować się do występu przed mikrofonem. Zwycięzcę czekają zapowiedzi piosenek i rozmowy o kulisach tworzenia radia. Całkowity dochód z licytacji zasili cel 29. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Obecnie kwota aukcji sięga prawie 2 tys. zł.
WOŚP od 1993 roku
Finały Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy są organizowane od 1993 roku, dotychczas zawsze odbywały się w pierwszej połowie stycznia. W ramach akcji zebrano łącznie ok. 1,3 mld zł na wsparcie służby zdrowia.
Od 2017 roku partnerem telewizyjnym Fundacji WOŚP jest TVN, który zastąpił w tej roli Telewizję Polską. Od wielu lat z WOŚP współpracuje Allegro (na platformie prowadzone są licytacje charytatywne, m.in. przedmiotów podarowanych przez znane osoby), a w 2018 roku zmienił się partner bankowy: Bank Pekao został zastąpiony przez mBank. Wśród partnerów akcji są też Lidl Polska, Play i Mastercard.