Po raz kolejny „Gazeta Wyborcza” (Agora) partneruje Finałowi WOŚP. Prócz medialnego wsparcia akcji redakcja przygotowała aukcje i zbiórki internetowe, z których dochód zostanie przeznaczony zakup sprzętu medycznego dla specjalistycznych szpitali dziecięcych. Licytacje potrwają do 31 stycznia 2021 r.
Hasłem tegorocznej zbiórki jest „Finał z głową”, a celem – zakup jak największej ilości specjalistycznego sprzętu dla oddziałów laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy. W połowie grudnia 2020 roku Jerzy Owsiak poinformował, że przekłada tegoroczny Finał z 10 na 31 stycznia. – Pokonaliśmy mnóstwo różnych przeciwności, aby zorganizować Sztaby, i nadal jesteśmy gotowi, jesteśmy w blokach startowych, aby zagrać i zbierać pieniądze, aby ratować zdrowie i życie Polaków – zapewniał Owsiak.
Podobnie jak rok i dwa lata temu, w pomoc WOŚP włączyła się „Gazeta Wyborcza”, organizując m.in. aukcje na poziomie lokalnych redakcji. Są one już dostępne na stronie Wyborcza/wosp oraz za pośrednictwem aukcji Allegro dla WOŚP na stronie aukcje.wosp.org.pl. Redakcja oferuje m.in. możliwość zostania bohaterką lub bohaterem pierwszej strony tygodnika lokalnego, piątkowego dodatku do „Gazety Wyborczej” i zaprezentowania siebie, swojej firmy bądź pasji.
Na tegoroczną licytację trafił też (cieszący się popularnością w 2018 i 2019 r.) spacer po Puszczy Białowieskiej z Adamem Wajrakiem. W pakiecie znajdą się: nocleg w Białowieży dla czterech osób (przy uwzględnieniu obostrzeń sanitarnych związanych z sytuacją pandemiczną w Polsce) oraz zestaw książek Adama Wajraka wraz z autografem. Dziennik oferuje też licytację cyfrowej prenumeraty na 100 lat (i jeden dzień dłużej) na wszystkich nośnikach – m.in. na komputerach i telefonach komórkowych, a w przyszłości również na urządzeniach, które jeszcze nie zostały wymyślone.
W tym roku można wylicytować również komplet trzech najlepszych fotografii z roku 2020. Dwie z nich wybrała redakcja „Gazety Wyborczej”, a trzecią jej czytelnicy w głosowaniu, które odbyło się w dniach 9-13 stycznia 2021 r. w serwisie Krakow.wyborcza.pl. Redakcja wrocławskiego wydania „Gazety Wyborczej” przygotowała dodatkową aukcję, w której będzie można wylicytować prywatny spacer po Wrocławiu z Leszkiem Balcerowiczem.
Wśród innych aukcji znajdują się również: książka Bartłomieja Kurasia w pakiecie z weekendowym pobytem w Tatrach Zachodnich; kurs morsowania i ice swimmingu w Krakowie oraz wyjątkowy bilet, którego nie ma Kolei Śląskich. „Gazeta Wyborcza” uruchomiła również eSkarbonkę, z której całość wpłat zostanie przekazana WOŚP.
W dniu 29, Finału 120 tysięcy wolontariuszy będzie kwestowało na rzecz WOŚP na ulicach nie tylko Polski, ale i kilkudziesięciu miast na całym świecie. Odbędzie się wiele tysięcy koncertów, imprez i organizowanych całkowicie oddolnie wydarzeń, a o godz. 20.00 niebo tradycyjnie rozświetli „Światełko do nieba” – happening będący punktem kulminacyjnym całodziennej akcji. Relacje z niedzielnych wydarzeń pojawią się na facebookowym profilu „Gazety Wyborczej” oraz w serwisie Wyborcza.pl.
W tym roku 29. Finał WOŚP po raz piąty będzie emitowany za pośrednictwem kanałów TVN Grupa Discovery. Wesprze go m.in. sieć sklepów Lidl Polska, która w grudniu ub. roku rozpoczęła sprzedaż gadżetów oznaczonych charakterystycznym serduszkiem. Zysk zostanie przekazany na realizację celów WOŚP. W akcję włączył się także mBank wypuszczając specjalną kartę płatniczą i zapowiadając dopłaty do przelewów swoich klientów na WOŚP.
Podczas ubiegłorocznego, 28. Finału, zebrano ponad 186 mln zł na sprzęt, który trafić ma na sale operacyjne i zabiegowe.
Średnie rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Wyborczej” w listopadzie 2020 roku wyniosło 65 976 egz. Z kolei według badania Mediapanel w listopadzie ub.r. Wyborcza.pl zanotowała 9,38 mln użytkowników i 32,32 proc. zasięgu. Na koniec września z prenumeraty cyfrowej „GW” korzystało 241 tys. internautów.