Słuchalność radiowej Trójki dalej spada

Jej udział to już 2,4 proc.

W czwartym kwartale 2020 roku udział Programu III Polskiego Radia w czasie słuchania spadł do najniższego poziomu w historii badania Radio Track i wyniósł 2,4 proc.

Lider słuchalności – RMF FM – w najnowszej fali osiągnął 29,2 proc. udziału wobec 28,4 proc. w takim samym okresie rok wcześniej. Słuchalność Radia Zet spadła z 12,5 proc. do 12,2 proc.

Program I Polskiego Radia zanotował spadek z 5,3 proc. do 5 proc., a Program III Polskiego Radia – z 5,3 proc. do 2,4 proc. Dotychczas Trójka najgorszy rezultat – 2,6 proc. – zanotowała w fali wrzesień-listopad.

Radiową Trójkę po raz pierwszy wyprzedziło ponadregionalne Radio Tok FM, które zanotowało wzrost z 2,5 proc. do 2,6 proc.

Spośród rozgłośni ponadregionalnych przed Programem III znalazły się także: Vox FM – 3,8 proc. (wzrost z 3,4 proc.) i Antyradio – 2,7 proc. (wzrost z 2,2 proc.).

Udział RMF Maxxx wyniósł 1,7 proc. (wzrost z 1,6 proc.), Radia Maryja – 1,6 proc. (wzrost z 1,4 proc.), Polskiego Radia 24 – 0,6 proc. (bez zmian), Muzo.fm – 0,5 proc. (wzrost z 0,4 proc.), a Programu II – 0,4 proc. (bez zmian).

Radio Eska utrzymało najlepszy rezultat wśród sieci radiowych, zmniejszając jednak słuchalność z 7,9 proc. do 7,4 proc.

Regionalne rozgłośnie publiczne zrzeszone w Audytorium 17 miały 4,9 proc. udziału (wzrost z 4,8 proc.), RMF Maxxx – 3,8 proc. (wzrost z 3,5 proc.), Radio Złote Przeboje – 3 proc. (wzrost z 2,6 proc.), Radio Plus – 2,2 proc. (wzrost z 2 proc.), Radio Wawa – 1,7 proc. (wzrost z 1,6 proc.), Meloradio – 1,5 proc. (wzrost z 1,1 proc.), Radio Pogoda – 1,1 proc. (wzrost z 1 proc.), Rock Radio – 0,5 proc. (wzrost z 0,4 proc.), a Chilli Zet – 0,3 proc. (wzrost z 0,2 proc.).

Dane: badanie Radio Track, realizowane przez Kantar.