Arthur Sulzberger Jr., długoletni prezes New York Times Company, wydawcy dziennika „New York Times” oficjalnie odszedł ze stanowiska. Następcą ma zostać jego syn A. G. Sulzberger, obecny wydawca tytułu. – Wspólnie przeszliśmy długą drogę i dużą część historii USA. Zawsze starałem się wspierać zespół w budowaniu standardów wysokiej jakości dziennikarstwa – zaznaczył Sulzberger w wewnętrznym liście do współpracowników.
Arthur Sulzberger Jr. należy do jednej z najbardziej znanych i wpływowych postaci w branży mediów w Stanach Zjednoczonych. Jest dziennikarzem od 1974 r., w 1987 r. dołączył do zespołu „New York Timesa” jako korespondent w Waszyngtonie, w kolejnych latach pełnił różne funkcje związane z tworzeniem i wydawaniem tytułu.
W 1992 r. Sulzberger został głównym wydawcą „NYT”, zaś w 1997 r. doszła do tego funkcja prezesa zarządu NYT Company. Od początku stycznia 2018 r. Sulzberger przekazał kompetencje wydawcy gazety swojemu synowi, A. G. Sulzbergerowi, zachował jednak fotel prezesa wydawnictwa.
Zmiana pokoleniowa
W 2020 r. pojawiły się informacje o tym, że Arthur Sulzberger Jr. zamierza opuścić swoje stanowisko i odejść z wydawnictwa. Kilka dni temu menedżer potwierdził to oficjalnie w wewnętrznej korespondencji skierowanej do zespołu „NYT”.
W liście Sulzberger poinformował, że po 42 latach pracy w firmie ostatecznie ją opuszcza. Przypomniał, że w tym czasie „NYT” zmienił się z lokalnego dziennika związanego z Nowym Jorkiem w jedną z najbardziej opiniotwórczych gazet lokalnych o zasięgu krajowym i globalnym.
Odchodzący prezes podziękował całemu zespołowi za lata współpracy i podkreślił, że zawsze starał się wspierać dziennikarzy i menedżerów gazety w budowaniu nowoczesnych, rzetelnych standardów zawodowych. Wspomniał także o cyfrowej ewolucji „NYT”, która jest konieczna w nowych czasach stawiających inne niż dotychczas wymagania.
Sulzberger nie zdradził, czy ma jakieś dalsze plany zawodowe, zapewnił jednak, że zawsze będzie służył swoją wiedzą i doświadczeniem kierownictwu NYT Company. Jego zastępcą na fotelu prezesa firmy ma zostać A. G. Sulzberger.
W trzecim kwartale 220 r. „The New York Times” zanotował stabilne przychody i rosnący zysk netto. Liczba prenumeratorów dziennika przekroczyła 7 mln, zaś po raz pierwszy większe wpływy pochodziły z subskrypcji cyfrowych niż z wydań drukowanych.