Wtorkowa jedynka gazety składa się ze zdjęć profilowych znanych i wpływowych opolan z nakładkami informującymi o woli możliwie szybkiego zaszczepienia się przeciwko Covid. – Zależało nam na tym, by jak najwięcej opolskich autorytetów promowało program szczepień i aby robili to ponad politycznymi podziałami – komentuje Krzysztof Zyzik, redaktor naczelny nto.
„Nowa Trybuna Opolska” i portal nto.pl poprosili znanych mieszkańców regionu, by publicznie zdeklarowali się w sprawie udziału w programie masowych szczepień, dając tym samym przykład innym. W efekcie ambasadorami szczepień będą m.in. marszałek regionu, prezydenci i burmistrzowie opolskich miast, rektorzy wyższych uczelni, znani biznesmeni, politycy, ludzie nauki, kultury i sportu. Gazeta będzie codziennie uzupełniać listę o nowe zgłoszenia. Codziennie będzie też prezentować ambasadorów akcji na pasku nad winietą gazety i na portalu nto.pl. gazeta nie stawia sobie czasowego limitu akcji. – Będziemy pilotować temat do skutku, czyli do planowanego osiągnięcia odporności społeczeństwa – informuje portal Wirtualnemedia.pl szef nto, Krzysztof Zyzik.
„Nowa Trybuna Opolska” planuje także w ramach programu społecznego publikować artykuły tłumaczące przystępnym językiem znaczenie szczepień w ogóle – nie tylko na Covid. – W obliczu zalewu fake newsów i pseudonaukowego bełkotu, stajemy po stronie nauki, a przeciw zabobonom – mówi Krzysztof Zyzik.
Średnie rozpowszechnianie płatne razem „Nowej Trybuny Opolskiej” w sierpniu br. wyniosło 6 657 egz.