TVP za 2,07 mln zł kupi 19 aut dostawczych dla oddziałów regionalnych

Telewizja Polska w dwuczęściowym postępowaniu publicznym dotyczącym dostawy 19 nowych samochodów dostawczych dla jej oddziałów terenowych wybrała ofertę Renault Polska wartą 1,09 mln zł brutto i Firmy Handlowej RIA o wartości 972,5 tys. zł brutto.

Część postępowania, w której Telewizja Polska za najkorzystniejszą uznała ofertę złożoną przez Renault Polska, dotyczyła dostawy 10 fabrycznie nowych samochodów o nadwoziu typu furgon do przewozu maksymalnie 9 osób.

Nadawca otrzymał dwie oferty: od Renault Polska o wartości 1,093 mln zł brutto (przyznano jej 100 pkt) i od spółki Ster o wartości 1,5 mln zł (72,9 pkt). Cena brutto była jedynym kryterium oceny ofert.

W części postępowania dotyczącej dostawy 9 nowych samochodów furgon do przewozu towarów i maksymalnie trzech osób oferty złożyły cztery firmy. FIX Forum Lider zaproponował 986,9 tys. zł brutto (ofercie przyznano 98,5 pkt), Inter Auto – 994,5 tys. zł (97,8 pkt), Ster – 1,2 mln zł (80,4 pkt), a Firma Handlowa RIA – 972,5 tys. zł (100 pkt). Za najkorzystniejszą uznano tę ostatnią.

Wszystkie samochody mają zostać dostarczone w ciągu pięciu miesięcy od podpisania umowy z TVP. W każdej części zamówienia muszą to być auta jednej marki, z minimum 24-miesięczną gwarancją mechaniczną i na lakier oraz 60-miesięczną gwarancją na nadwozie.

TVP z zyskiem dzięki rekompensacie abonamentowej

W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej – na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł.

W drugiej połowie kwietnia br. zgodnie z nowelizacją ustawy abonamentowej, która weszła w życie w marcu, minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowane z inną serią obligacji, tak żeby minister finansów mógł je wykupić. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że w ramach tegorocznej rekompensaty TVP dostała 1,71 mld zł, Polskie Radio – 119,2 mln zł, a regionalne ośrodki radiowe – 119,3 mln zł.

Głównie dzięki tej rekompensacie w pierwszej połowie br. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.

W rządowym projekcie ustawy budżetowej na 2021 roku zapisano kolejną rekompensatę w wysokości do 1,95 mld zł dla TVP i Polskiego Radia. Krótko przed Bożym Narodzeniem ustawa została przyjęta przez Sejm, odrzucono poprawkę opozycji proponującą, żeby kwotę rekompensaty przekazać na służbę zdrowia.