W komunikacie na drugiej stronie „Faktu” Ringier Axel Springer Polska przeprasza Grzegorza Długiego za „nieprawdziwe i naruszające jego dobre imię stwierdzenia” w tekstach „Jak poseł od Kukiza pozyskał kamienicę” i „Kamienica posła pod lupą śledczych” z 5 i 6 października 2017 roku.
Zaznaczono, że chodzi o informacje „jakoby miał miejsce ‘reprywatyzacyjny przekręt’ dotyczący kamienicy przy ul. Dietla 9 w Krakowie, w który był zaangażowany Grzegorz Długi oraz sugestię, że Grzegorz Długi posłużył się sfałszowanym pełnomocnictwem”. – Wbrew temu, co stwierdzono we wspomnianych artykułach, nie jest prawdą, że Grzegorz Długi pozyskał tę kamienicę oraz że kupił kamienicę od jej „umierającego” właściciela, a także jakoby pełnomocnictwo Grzegorza Długi miało braki. Nieprawdziwe jest również stwierdzenie, że Grzegorz Długi „znalazł się na celowniku śledczych” – wyliczono.
Wydawca „Faktu” przeprasza też Grzegorza Długiego za zilustrowanie jego wizerunkiem artykułu „Nikt przez lata nie zajął się aferą w Krakowie. Poseł ujawnia kulisy!” z 6 października 2017 roku.
– Czym wywołaliśmy – niezgodną z prawdą – sugestię, że Grzegorz Długi brał udział w opisanym w tym artykule procederze. Wyrażamy ubolewanie z powodu naruszenia przez nas dobrego imienia pana Grzegorza Długi – przyznaje Ringier Axel Springer Polska.
Przeprosiny zajmują całą drugą stronę „Faktu”. Ponadto na pierwszej stronie w dolnym rogu zamieszczono odsyłający do nich komunikat: „Wydawca ‘Faktu” przeprasza Grzegorz Długi za artykuły o rzekomej aferze w Krakowie z udziałem Grzegorza Długiego”.
Grzegorz Długi jako adwokat pracuje od ponad 20 lat. W 2015 roku został wybrany do Sejmu z listy Kukiz ’15 w okręgu śląskim. W ub.r. bezskutecznie startował w wyborach do Parlamentu Europejskiego, natomiast nie kandydował na kolejną kadencję w Sejmie.
Według danych ZKDP w październiku br. średnie rozpowszechnianie razem „Faktu” wynosiło 166 694 egz., o 19,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast portal internetowy Fakt.pl zanotował w październiku 10,2 mln użytkowników i 35,18 proc. zasięgu (według badania Mediapanel).