W spocie podkreślono, że „magia radia tkwi w środku, ale i w ludziach, którzy je tworzą każdego dnia”. – Żebyśmy wspólnie przeżywali emocje – czyta lektor. Te zdania stanowią motyw przewodni całej kampanii, która jednocześnie ma sygnalizować słuchaczom, iż to nie koniec zmian w nowej, odświeżonej Trójce.
Nowy spot – jak stwierdza Polskie Radio – ma na celu ukazanie nowego charakteru rozgłośni jako „stacji tworzonej przez profesjonalistów, dla których praca w radiu jest pasją”. Reklama kończy się hasłem „Zapraszamy do Trójki”.
Spot, przygotowany przez studio filmowe M5 Film, jest emitowany w TVP, Polsacie, TVN i wybranych kanałach tematycznych tych nadawców, a także w internecie (YouTube, główne portale, serwisy regionalne). Kampania potrwa do końca grudnia br..
„Zapraszamy do Trójki” zniknęło z ramówki
W październiku br. Program 3 Polskiego Radia zmienił ramówkę – więcej jest w niej teraz muzyki, mniej publicystyki. Na antenie pojawili się nowi prowadzący, prezentowany jest szerszy wachlarz gatunków muzycznych. Wśród nowych propozycji stacji znalazły się m.in. pasma „Trójkowo, rockowo” czy „Muzyka z Trójką”. W weekendy emitowana jest inna nowość: trzygodzinna wieczorna audycja „Przebojowa sobota”.
Także od października br. obowiązuje odświeżone pasmo poranne: od poniedziałku do soboty prowadzi je Łukasz „Ciechan” Ciechański i Małgorzata Łukowska. „Salon polityczny” nadawany jest później (od poniedziałku do piątku) – nie około 8.13, a o 8.45. Pojawiło się też pasmo „Pora na Trójkę” czy „Do Trójki zaprasza”.
Nowe audycje zastąpiły poranne i popołudniowe wydania „Zapraszamy do Trójki”, które były nadawane w Trójce od połowy lat 70. Po tym jak w drugiej połowie sierpnia br. z funkcji dyrektora stacji został odwołany Kuba Strzyczkowski, z rozgłośnią pożegnała się grupa dziennikarzy i wydawców, m.in. pracujący przy „Zapraszamy do Trójki” Marcin Łukawski i Patrycjusz Wyżga.
Nowym szefem Trójki został Michał Narkiewicz-Jodko, a wicedyrektorami – Marek Wiernik i Piotr Kordaszewski.
Według badania Radio Track udział Trójki w rynku słuchalności w okresie od sierpnia do października br. wyniósł 2,9 proc. To rekordowo niski wynik stacji.
Polskie Radio ze spadkiem wpływów i stratą
W ub. r. Polskie Radio zanotowało spadek przychodów o 6,07 proc. do 336,53 mln zł. Nadawca miał 219,32 mln zł z abonamentu rtv i rekompensaty abonamentowej (5,8 proc. mniej niż rok wcześniej), a jego Agencja Reklamy osiągnęła 62,72 mln zł wpływów (po spadku o 7,4 proc.).
Firma zanotowała w ub. r. 10,44 mln zł straty netto w porównaniu do 15,3 mln zysku netto w 2018 roku. Kadra kierownicza wyższego szczebla zarabiała średnio miesięcznie 15,9 tys. zł brutto, a dziennikarze – 10,3 tys. zł brutto. W planie finansowym na br. Polskie Radio zapisało symboliczny zysk – 80 zł.
W ub. r. Polskim Radiem jako prezes zarządzał Andrzej Rogoyski, w marcu ub. r. z funkcji członka zarządu został odwołany Mariusz Staniszewski. Natomiast Rogoyskiego zdymisjonowano w drugiej połowie stycznia, jego stanowisko objęła Agnieszka Kamińska, wcześniej m.in. dyrektor Jedynki, a od końcówki grudnia ub .r. wiceprezes spółki.