„Sukces” wrócił jako wydanie specjalne dla prenumeratorów „Rzeczpospolitej”, szefem Andrzej Chojnowski

Gremi Media wznowiła drukowaną wersję magazynu „Sukces”, teraz jest to wydanie specjalne dostępne wyłącznie dla prenumeratorów „Rzeczpospolitej”. Redaktorem prowadzącym został Andrzej Chojnowski, wcześniej związany z Grupą naTemat i Marquard Media Polska.

Pierwszy numer nowej odsłony „Sukcesu” w wersji drukowanej trafił do prenumeratorów „Rzeczpospolitej” w piątek 27 listopada, a dla subskrybentów cyfrowych został udostępniony na platformach e-kiosk.pl i nexto.pl. – Ten ekskluzywny numer to ukłon w stronę naszych stałych czytelników, ponieważ jest on dostępny wyłącznie dla subskrybentów prenumeraty „Rzeczpospolitej”, zarówno w druku, jak i online – opisuje Jarosław Machocki, członek zarządu Gremi Media.

– Papierowy magazyn „Sukces” stanowi uzupełnienie i wartość dodaną dla internetowego sukces.rp.pl. To właśnie tam, na co dzień, publikujemy inspirujące teksty na temat szeroko pojętego stylu życia, koncentrując się na ludziach, zjawiskach, kulturze czy markach premium – dodaje Jarosław Machocki. Serwis Sukces.rp.pl jako magazyn lifestylowy został uruchomiony jesienią ub.r.

Według danych ZKDP w sierpniu br. średnie rozpowszechnianie płatne razem „Rzeczpospolitej” wynosiło 40 219 egz., po spadku rok do  roku o 6,8 proc. Według ostatnich danych w ramach prenumeraty sprzedawanych jest średnio 34,7 tys. egz. „Rzeczpospolitej”, z czego 21,9 tys. w wersji papierowej.

Andrzej Chojnowski szefem „Sukcesu”

Nowy numer „Sukcesu” liczy 120 stron, tematem okładkowym jest wywiad z Michałem Kicińskim, współzałożycielem CD Projekt. W magazynie są teksty m.in. Kary Becker, Mai Chitro, Basi Stareckiej czy Piotra Guszkowskiego oraz ilustracje Anny Halarewicz.

Magazyn zyskał nowe logo, dużo mniejsze niż poprzednio. Szatę graficzną pisma zaprojektowała Karolina Żmijewska, wcześniej przez wiele lat dyrektorka artystyczna polskiej edycji „Harper’s Bazaar”.

Redaktorem prowadzącym magazynu „Sukces” i sukces.rp.pl został Andrzej Chojnowski. – Pracując nad aktualnym wydaniem oraz kształtem serwisu, chcieliśmy stworzyć coś innego. Sukces.rp.pl, jak i magazyn, to formaty o zupełnie nowym charakterze na polskim rynku. Jednocześnie wpisują się one mocno w globalne trendy wśród najbardziej prestiżowych dzienników biznesowych na świecie, które mając na uwadze specyfikę, oczekiwania i potrzeby czytelników premium, poświęcają coraz więcej miejsca tematyce dotyczącej stylu życia – mówi Chojnowski.

Poprzednio Andrzej Chojnowski przez rok był redaktorem naczelnym serwisu dadHero.pl (Grupa naTemat). Wcześniej przez 15 lat pracował w Marquard Media Polska, m.in. jako redaktor naczelny „Esquire” i Esquire.pl oraz w zespołach redakcyjnych „CKM” i „Playboya”.

Nie wiadomo jeszcze, z jaką periodycznością będzie ukazywał się „Sukces” w nowej formule. – Jesteśmy bardzo ciekawi opinii prenumeratorów „Rzeczpospolitej” na temat  nowego „Sukcesu” – mówi Jarosław Machocki.

– Pod tym względem tegoroczne wydanie magazynu jest ważnym testem. Będziemy słuchać, co mają do powiedzenia nasi czytelnicy i w oparciu o to podejmować decyzje dotyczące kolejnych wydań „Sukcesu” w 2021 roku – zapowiada.

„Sukces” zniknął w 2016 roku

Magazyn „Sukces” jako drukowany miesięcznik ukazywał się w latach 1989-2016. Grupa Gremi przejęła ten tytuł w 2009 roku od firmy Multico-Press Zbigniewa Jakubasa. Z wydawania „Sukcesu”, a także „Uważam Rze” i „Bloomberg BusinesWeek Polska”, zrezygnowała z końcem 2016 roku.

W trzecim kwartale br. grupa kapitałowa Gremi Media, oprócz „Rzeczpospolitej” wydająca „Parkiet” i „Uważam Rze Historia”, zanotowała spadek przychodów o 10,4 proc. do 23,17 mln zł i zysku netto z 3,32 do 3,03 mln zł.