TVP wyda do 2,3 mln zł na 19 samochodów dostawczych, dostała sześć ofert

Telewizja Polska w ramach postępowania publicznego chce kupić 19 samochodów typu furgon dla swoich oddziałów terenowych. Zamierza na nie przeznaczyć maksymalnie 2,28 mln zł, dostała sześć ofert od firm motoryzacyjnych.

Postępowanie publiczne zostało podzielone na dwie części: pierwsza dotyczy 9 samochodów do przewozu towarów i maksymalnie trzech osób (limit kosztów tej części TVP określiła na 1,08 mln zł), a druga – 10 samochodów do przewozu maksymalnie dziewięciu osób (limit kosztów wyznaczono na 1,2 mln zł).

Zamówienie zostało ogłoszone w pierwszej połowie października, jedynym kryterium oceny ofert jest cena bruttu (w przypadku pierwszej części postępowania wadium określono na 17 tys. zł, a przy drugiej – na 19 tys. zł).

W poniedziałek w Telewizji Polskiej zapoznano się ze złożonymi ofertami. Pierwszej części zamówienia dotyczą cztery: radomska spółka Ster zaproponowała cenę 1,21 mln zł, Firma Handlowa RIA z Grębowa – 972,5 tys. zł, Inter Auto z Krakowa – 994,5 tys. zł, a FIX Forum Lider z Motycza – 986,9 tys. zł. W przypadku drugiej części oferty złożyły Renault Polska (z ceną wynoszącą 1,09 mln zł) i Ster (1,5 mln zł).

TVP nie podała jeszcze, czy i które oferty wybrała.

TVP z zyskiem dzięki rekompensacie abonamentowej

W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej – na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł.

W drugiej połowie kwietnia br. zgodnie z nowelizacją ustawy abonamentowej, która weszła w życie w marcu, minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowane z inną serią obligacji, tak żeby minister finansów mógł je wykupić. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że w ramach tegorocznej rekompensaty TVP dostała 1,71 mld zł, Polskie Radio – 119,2 mln zł, a regionalne ośrodki radiowe – 119,3 mln zł.

Głównie dzięki tej rekompensacie w pierwszej połowie br. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.