Postępowanie publiczne zostało podzielone na dwie części: pierwsza dotyczy 9 samochodów do przewozu towarów i maksymalnie trzech osób (limit kosztów tej części TVP określiła na 1,08 mln zł), a druga – 10 samochodów do przewozu maksymalnie dziewięciu osób (limit kosztów wyznaczono na 1,2 mln zł).
Zamówienie zostało ogłoszone w pierwszej połowie października, jedynym kryterium oceny ofert jest cena bruttu (w przypadku pierwszej części postępowania wadium określono na 17 tys. zł, a przy drugiej – na 19 tys. zł).
W poniedziałek w Telewizji Polskiej zapoznano się ze złożonymi ofertami. Pierwszej części zamówienia dotyczą cztery: radomska spółka Ster zaproponowała cenę 1,21 mln zł, Firma Handlowa RIA z Grębowa – 972,5 tys. zł, Inter Auto z Krakowa – 994,5 tys. zł, a FIX Forum Lider z Motycza – 986,9 tys. zł. W przypadku drugiej części oferty złożyły Renault Polska (z ceną wynoszącą 1,09 mln zł) i Ster (1,5 mln zł).
TVP nie podała jeszcze, czy i które oferty wybrała.
TVP z zyskiem dzięki rekompensacie abonamentowej
W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej – na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł.
W drugiej połowie kwietnia br. zgodnie z nowelizacją ustawy abonamentowej, która weszła w życie w marcu, minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowane z inną serią obligacji, tak żeby minister finansów mógł je wykupić. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że w ramach tegorocznej rekompensaty TVP dostała 1,71 mld zł, Polskie Radio – 119,2 mln zł, a regionalne ośrodki radiowe – 119,3 mln zł.
Głównie dzięki tej rekompensacie w pierwszej połowie br. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.