PAP i Katolicki Uniwersytet Lubelski nawiązują współpracę

„Zwiększanie jakości i atrakcyjności dyskursu medialnego”

Wojciech Surmacz

Rektor KUL ks. prof. Mirosław Kalinowski i prezes PAP Wojciech Surmacz podpisali w czwartek list intencyjny w sprawie współpracy uczelni z agencją. Ma ona dotyczyć głównie informacji z zakresu nauki i technologii, polskich osiągnięć badawczych i wszechstronnego teoretyczno-praktycznego przygotowania studentów dziennikarstwa do pracy w mediach.

„PAP i KUL to instytucje z ponad stuletnią tradycją, dysponujące ogromnym potencjałem. Nasza współpraca może przyczynić się do zwiększania jakości i atrakcyjności dyskursu medialnego, który dziś stał się tak istotnym elementem budowania opinii publicznej” – podkreślił ks. prof. Mirosław Kalinowski.

Katolicki Uniwersytet Lubelski to już druga uczelnia wyższa, która w ostatnim czasie zgłosiła PAP chęć współpracy. Miesiąc temu z podobną inicjatywą wystąpił Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

„Bardzo się cieszę z zainteresowania współpracą ze strony tak prestiżowych uczelni. To dla PAP ogromne wyróżnienie. Z przyjemnością +uzbroimy+ przyszłych dziennikarzy z KUL w unikalne doświadczenie, które będą mogli zdobyć podczas praktyk w profesjonalnej agencji prasowej” – powiedział Wojciech Surmacz.

Obecnie na KUL przyszli dziennikarze mogą studiować na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Studenci odbywają 240 godzin specjalistycznych praktyk zawodowych w mediach tradycyjnych i internetowych, w agencjach i firmach public relations, w agencjach reklamowych, w biurach ds. promocji, w biurach rzeczników prasowych czy w instytucjach samorządowych i administracji rządowej.

W ub.r. Polska Agencja Prasowa zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o prawie 6,5 mln zło do 53,78 mln zł, a jej strata netto zmniejszyła się z 3,5 mln zł do 562,7 tys. zł.

PAP to największa agencja informacyjna w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. Przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, 250 dziennikarzy i 40 fotoreporterów przygotowuje serwisy informacyjne, z których korzystają media, instytucje, urzędy państwowe i przedsiębiorcy.