Zespół Radia 357 przygotował nowy, pośredni cel na serwisie Patronite: po zdobyciu 350 tys. zł uruchomione zostanie tzw. „Radio 0.9” – z mniejszą ilością publicystyki i nadające krócej. – Premierę zakładamy na grudzień i podtrzymujemy ją. W jakiej formie wystartujemy – zależy od kwoty miesięcznych deklaracji – komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Tomasz Michniewicz.
Radiowcy, którzy odeszli z Programu Trzeciego Polskiego Radia, od początku października przygotowują swoją rozgłośnię – Radio 357. Według założeń ma ono zebrać na serwisie Patronite 500 tys. zł, aby w grudniu br. wystartować z nadającym całą dobę medium internetowym. W połowie października zbiórka wyhamowała, po przekroczeniu poziomu 230 tys. zł wpłat comiesięcznych. –
Dynamika naturalnie się zmniejsza po pierwszej eksplozji, ale idzie nam bardzo dobrze – mówił nam wówczas Tomasz Michniewicz. Już wówczas napisaliśmy, że w przypadku gdy zbiórka nie nabierze już rozpędu, radiowcy rozważają uruchomienie stacji w lekko okrojonej wersji.
„Rzadsze serwisy, mniej sportu”
W sobotę załoga Radia 357 ogłosiła w mediach społecznościowych, że ustanowiła na Patronite pośredni cel zbiórki, na poziomie 350 tys. zł. Kwota ta ma pozwolić na uruchomienie nadającego kilka – kilkanaście godzin na dobę Radia 0.9. – Można je potraktować jak rozbieg albo wersję testową Radia 357. Będzie z pewnością mniej wystawne niż nasza docelowa forma (mniej publicystyki, rzadsze serwisy informacyjne, mniej sportu i spraw międzynarodowych), będzie na pewno nadawać krócej (10- 12 godzin dziennie?), ale… BĘDZIE – czytamy we wpisie.
Zdaniem Tomasza Michniewicza – nie ma powodów do niepokoju. – Jesteśmy drugim, jeśli chodzi o poziom miesięcznych deklaracji i pierwszym, jeśli chodzi o dynamikę przyrostu serwisem na Patronite. Zbiórka idzie dokładnie w takim tempie, jakiego się spodziewaliśmy. W ciągu miesiąca zebraliśmy finansowanie w wysokości niemal 300 tys. zł na miesiąc, do tego podpisujemy już kilka umów partnerskich z dużymi markami (zgodnie z założeniami naszego modelu finansowania) – wylicza w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.
– Aktualny stan uważamy za ogromny sukces, zwłaszcza w świetle kryzysu finansowego ostatnich miesięcy – dodaje.
Radio zacznie nadawać w grudniu
Michniewicz wskazuje, że od samego początku ogłaszano premierę Radia 357 na grudzień br. i termin zostanie dochowany. – Czy wystartujemy w naszej docelowej formie, która nazywamy roboczo Radiem 2.0, czy w „rozbiegowej” formie Radia 0.9, o którą prosili nas patroni – to zależy tylko od kwoty miesięcznych deklaracji. Organizacyjnie i infrastrukturalnie będziemy gotowi na obie wersje – zapewnia. – Pokazaliśmy dziś naszym patronom aktualny stan przygotowań na kluczowych odcinkach. Jak na miesiąc działania – jesteśmy na bardzo zaawansowanym etapie.
Kilka dni temu inicjatywę Radio 357 swoim mecenatem objęła Mazda. Wówczas też poinformowano, że obniżono docelowo kwotę 500 tys. zł do 485 tys. zł. Michniewicz mówił nam wtedy, że nie może ujawnić sumy na którą radiowcy zawarli umowę z Mazdą, ale zapewniał, że będzie to „długofalowa współpraca”. W niedzielę, 1 listopada, na falach radia 357 zadebiutował marek Niedźwiecki, prowadząc audycję „Muzyka Ciszy”. Programu można było słuchać na platformach Open FM i WP Pilot.
Do zespołu rozgłośni dołączył Patrycjusz Wyżga, który odszedł z Trójki i przeszedł do Wirtualnej Polski. Radio będą tworzyli również m.in. Marek Niedźwiecki, Kuba Strzyczkowski, Katarzyna Borowiecka, Michał Olszański, Aleksandra Budka, Marcin Łukawski, Piotr Kaczkowski, Piotr Stelmach czy Gabi Darmetko.
W niedzielę wieczorem na koncie zbiórki było ponad 295 tys. zł (miesięczne donacje). Liczba patronów przekroczyła granicę 12,3 tys. osób.